Avgiftshandläggare inom äldreomsorg

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, tidigare Norrmalm och Östermalm. På stadsdelsförvaltningen arbetar cirka 2 500 medarbetare för att ge närmare 155 000 invånare de bästa verksamheterna inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling.

Vi välkomnar dig som vill bidra till samhällsnytta i en innovativ verksamhet för en växande stadsdel.

Arbetsplatsbeskrivning
Norra Innerstadens avgiftshandläggare arbetar mot område biståndsbedömning för äldre olika enheter.

Biståndsbedömning för äldre ansvar för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år. Vi utreder, beslutar, beställer och följer upp insatser för vår målgrupp.

Området leds av områdeschef och innefattar fyra enheter inom området biståndsbedömning för äldre som sammanlagt består av 81 engagerade medarbetare. Inom enheterna arbetar enhetschefer, biståndshandläggare, gruppledare, mentorer, färdtjänsthandläggare och avgiftshandläggare. I gruppen hjälps vi åt och stöttar varandra vid arbetstoppar, delar med oss av kunskap och vår arbetsglädje. Vi sitter i fräscha lokaler nära Odenplan och Torsplan med goda allmänna kommunikationer. Vi har friskvårdbidrag och förmånliga erbjudanden samt flextidsavtal med sommar- och vintertid. Gruppen behöver förstärkas med ytterligare en avgiftshandläggare.

Publiceringsdatum
2023-08-11

Dina arbetsuppgifter
I din roll som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter utifrån insatsbeslut som fattas av biståndshandläggare. Du kommer även verka för att de äldre som har bistånd enligt socialtjänstlagen har en korrekt avgift för insatserna de är beviljade.

Du kan även komma att arbeta med andra administrativa uppgifter kopplade till biståndshandläggningen. I din roll kommer du arbeta nära de övriga biståndshandläggarna på enheterna. Det är en myndighetsutövning och du fattar beslut om avgiftens storlek och är behjälplig vid överklagan. Kontakter med brukare, anhöriga samt god man via telefon ingår som en naturlig del i tjänsten. Därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt och bemötande. Du kommer att ha ett nära samarbete med biståndshandläggarna och ansvara för att biståndshandläggarna får uppdateringar och korrekt information om avgiftshantering.

Vi arbetar aktivt med en lärande organisation och med att utveckla vår egen verksamhet där du förväntas ta aktiv del i utvecklingen av metoder och arbetssätt inom ditt område.

Kvalifikationer
Vi behöver dig som har:

- Gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning eller utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Erfarenhet av avgiftshandläggning
- Kunskaper inom socialtjänstlagen
- Goda kunskaper inom Officepaketet
- God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift

Meriterande kvalifikationer:

- Erfarenhet av verksamhetssystemet "Paraplyet"
- Erfarenhet av äldreomsorg och/eller socialtjänst
- Vi ser gärna att du arbetat som administrativ assistent eller liknade tidigare

För att trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, stresstålig samt har lätt för att samarbeta. Du har god framförhållning, är serviceinriktad och har ett bra bemötande. Du kan med enkelhet kommunicera på ett tydligt och välformulerat sätt. Då ditt arbete är administrativt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår också vikten av att ha ett ekonomiskt perspektiv för att verksamheten ska klara en budget i balans. Det är meriterande om du även är flexibel och har lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi kommer att arbeta med urvalsprocess och intervjuer löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4756".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Norra innerstaden SDF, Biståndsbedömning för äldre

Kontakt
Renata Stypula
08-50809057

Jobbnummer
8021163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: