Avgiftshandläggare/ekonomiadministratörer

Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration i Stockholm

er).Vill du vara med och starta upp vår nya verksamhet?

Vi söker tre handläggare/ekonomiadministratörer som skall arbeta med att hantera Stockholms stads avgifter för förskola och fritidshem.

Kommunfullmäktige i Stockholms stad har beslutat att införa central avgiftshantering för förskola och fritidshem och att denna ska utföras av Serviceförvaltningen. Arbetsuppgifterna utförs idag av handläggare på stadsdelsförvaltningar och skolor. Under hösten 2014 inleds förändringen med en pilotverksamhet och under 2015 genomförs överföringen av arbetsuppgifter för alla berörda verksamheter. Detta innebär att verksamheten successivt kommer att byggas ut.

Arbetet innebär att hantera avgifter i verksamhetssystemet Bosko och i ekonomisystemet Agresso, att samarbeta med förskolor, skolor och fritidshem och att ha kontakt med vårdnadshavare. Du kommer att arbeta med att se till att rätt avgift går ut, årlig inkomstkontroll, tillgodohantering,mm.

Du ska ha minst gymnasiekompetens

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, HR-service, kontaktcenterverksamhet och växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 260 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet. Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 100 medarbetare organiserade i fem enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

3 plats(er).Vill du vara med och starta upp vår nya verksamhet?

Vi söker tre handläggare/ekonomiadministratörer som skall arbeta med att hantera Stockholms stads avgifter för förskola och fritidshem.

Kommunfullmäktige i Stockholms stad har beslutat att införa central avgiftshantering för förskola och fritidshem och att denna ska utföras av Serviceförvaltningen. Arbetsuppgifterna utförs idag av handläggare på stadsdelsförvaltningar och skolor. Under hösten 2014 inleds förändringen med en pilotverksamhet och under 2015 genomförs överföringen av arbetsuppgifter för alla berörda verksamheter. Detta innebär att verksamheten successivt kommer att byggas ut.

Arbetet innebär att hantera avgifter i verksamhetssystemet Bosko och i ekonomisystemet Agresso, att samarbeta med förskolor, skolor och fritidshem och att ha kontakt med vårdnadshavare. Du kommer att arbeta med att se till att rätt avgift går ut, årlig inkomstkontroll, tillgodohantering,mm.

Du ska ha minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att självständigt handlägga exempelvis avgifter och kundfakturor. Du är en god administratör med IT-vana och intresse för att utveckla arbetssätt och rutiner. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra i ett ekonomisystem och har grundläggande redovisningskunskaper.

Du tycker att kundkontakt per telefon är roligt! Du har lätt för att ge information på ett enkelt och tydligt sätt. Du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift.

Du är noggrann, snabb och stresstålig och har ett trevligt bemötande gentemot kollegor och kunder. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du administrativ erfarenhet från förskola,fritidshem eller skola är det ett plus.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet:
Arbetslivserfarenhet är ett krav.
Du ska ha relevant erfarenhet av själständigt arbete på handläggarnivå.

Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Christina Jerlin,08-508 11 310

Helené Engström, Projektledare, 08 508 11 833
Camilla Westergren, HR-konsult, 08-508 11721, camilla.westergren@stockholm.se
Giovanni Palusa, Vision, 08-508 110 33 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)

Publiceringsdatum
2014-06-13

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-04
Ansökan skickas till:
Verksamhetsområde ekonomi administration
Ange följande referens när du ansöker: A26916
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Jerlin

Företag
Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration

Adress
Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration
Box 4075
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
1909820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Verksamhetsområde ekonomi administration: