Avgiftshandläggare

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för
• handikappomsorg
• äldreomsorg

Publiceringsdatum
2011-02-18

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen ska genom systematisk bedömning av befolkningens behov av hälsofrämjande och förebyggande insatser, social service, omvårdnad och/eller hälso- och sjukvård tillhandahålla tjänster av hög kvalitet med ett helhetsperspektiv, inom givna ekonomiska ramar. Befolkningens behov och brukaren/patienten/individen ska vara i centrum.
Den gemensamma värdegrunden som antagits av vård- och omsorgsnämnden och som utgår från ett humanistiskt synsätt ska prägla alla verksamheter inom vård- och omsorgsförvaltningen.
Avgiftshandläggartjänsten ingår i vård-och omsorgsförvaltningens ekonomgrupp.
Gruppen ska vara ett stöd åt ledning och verksamhet inom vård- och omsorgsförvaltningen. Stödet ska utgå från ett konsultativt förhållningssätt och verksamheten ska kunna lita på att det som levereras är av god kvalitet. Vidare ska gruppens arbetssätt präglas av förvaltningens värdegrund och ett gott bemötande.
I tjänsten ligger att ansvara för avgiftshandläggning inom äldre- och handikappomsorg. Lägga in hyra och avgifter samt inkomstuppgifter i verksamhetssystemen, skicka ut inkomstförfrågningar, beräkna boendestöd och omvårdnadsavgift utifrån maxtaxa. Sända ut avgiftsbeslut, göra vissa beräkningar samt räkna fram nya hyror och el tillsammans med ekonom. Det gör att man i tjänsten har mycket kontakt med andra inom förvaltningen men också med anhöriga och brukare.
Avgiftshandläggaren är direkt underställd chefen för lednings- och verksamhetsstöd.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig gymnasieutbildning gärna med inriktning ekonomi, har du någon form av datautbildning är det meriterande.
Vidare vill vi att du har minst tio års arbetslivserfarenhet från administrativ tjänst där handläggning ingått. Önskvärt är att du har erfarenhet av arbete inom offentlig eller statlig förvaltning. Har du kunskaper om äldre- och handikappomsorg ser vi det som ett plus.
Det är viktigt att du har datakunskaper i Officepaketet och framförallt i Word och Excel. Tjänsten kräver dokumentationsvana samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Som person ska du präglas av ett ekonomiskt tänkande och ha en hög grad av social kompetens. Det innebär att du ska ha god samarbetsförmåga, ha ett gott bemötande, kunna vara pedagogisk genom att på ett bra sätt kunna förmedla och förklara regler till brukare och deras anhöriga. Du ska vara engagerad, tydlig och serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Tester kan komma att användas i anslutning till rekryteringen.
Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, upphör: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 26/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ylva Sundholm, 0150-572 51

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0150-570 00

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
64180 Katrineholm

Jobbnummer
855260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: