Avgiftshandläggare

Nynäshamns kommun, Admin / Ekonomiassistentjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Admin i Nynäshamn

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionshinder, barn, ungdomar, familjer, flyktingar, invandrare samt personer med beroendeproblematik.
Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete.

Vi lägger stor vikt vid att möta den enskilda människan med respekt och uppmuntrar personers förmåga att ta ett eget ansvar.


Publiceringsdatum
2019-02-18

Arbetsuppgifter
Myndigheten för Äldre och Funktionshinder i Nynäshamns kommun söker nu en avgiftshandläggare. Som handläggare kommer du att ansvara för att debitera brukare omvårdnadsavgifter, avgifter för vård- och omsorgsboende eller egenavgifter löpande per kalendermånad. Du bevakar att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta samt fattar beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån socialnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Nynäshamns kommun gällande äldreomsorgens avgiftssystem.

I tjänsten ingår det även andra typer av administrativa uppgifter som att kontera fakturor och att göra beställningar av olika slag. Avgiftshandläggaren ansvarar också för att vara backup till vår bostadsanpassningshandläggare vid dennes frånvaro.

Arbetet omfattar även telefonkontakter med anhöriga, brukare, förvaltare/gode män, och med vissa utförar-verksamheter.
Det är meriterande om du har arbetat i verksamhetssystemet Treserva. Du kommer även att arbete i ett ekonomisystem som är under upphandling.


Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har godkänd ekonomisk utbildning på gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda IT-kunskaper, kan hantera Word och Excel och erfarenhet av arbete i ekonomisystem och andra verksamhetssystem.

Du har kunskaper inom ekonomisk redovisning.

Erfarenhet från kommunal/offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Som person ska du vara ansvarstagande, noggrann, flexibel, effektiv och kunna tåla stress under perioder. Du har ett gott bemötande mot våra brukare och anhöriga.

Du har en utmärkt organisatorisk förmåga att överblicka arbetsuppgifterna och föreslå samt genomföra fortlöpande förbättringar. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda baskunskaper i engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Urval och Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: SON/2019/0047/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Broman elisabeth.broman@nynashamn.se 08-520 680 18
Marie Tyglare marie.tyglare@nynashamn.se 08-520 689 45

Företag
Nynäshamns kommun, Admin

Adress
Nynäshamns kommun, Admin
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn

Kontorsadress
Stadshusplatsen 1 Nynäshamn

Jobbnummer
4620883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, Admin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, Admin: