Avgiftshandläggare
Halmstads kommun, Myndighetsenheten, Hemvårdsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Myndighetsenheten, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introHemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.
Hemvårdsförvaltningen ska vara en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
Publiceringsdatum2018-11-01ArbetsuppgifterVi söker handläggare till Avgiftsenheten på Myndighetsenheten, Hemvårdsförvaltningen. Hos oss kommer du att vara en del av ett team som består av både avgiftshandläggare och biståndshandläggare. Myndighetsenheten är en avdelning med flera funktioner inom hemvårdsförvaltningen, framför allt myndighetsutövning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta med avgiftshandläggning för våra kunder där arbete med inkomstuppgifter, boendekostnader m m ingår. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldreomsorgen. I arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor samt att bemöta ev. överklagande av avgiftsbeslut.
Förutom avgiftshandläggning ska du kunna arbeta med vissa arbetsuppgifter kopplade till biståndsärenden, t ex uppföljningar av beslut.
Vi använder Magna Cura som verksamhetssystem för dokumentation.
KvalifikationerUtbildningskrav är högskolestudier, helst genomgången socionomutbildning eller andra högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna.
Det är en fördel om du också har någon form av ekonomisk/juridisk/administrativ inriktad utbildning/erfarenhet.
Du behöver ha tidigare erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har kunskaper i att använda Magna Cura. som är vårt verksamhetssystem. Det är viktigt att du har god datorvana.
Du är strukturerad som person och kan arbeta självständigt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, yrkeskunnande och kreativitet. I kontakten med kunderna förutsätter vi att du visar god servicekänsla och kommunikationsförmåga.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret.
Beställ redan nu registerutdrag
442.3 på polisens hemsida.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Utdraget ska tas med i ett oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden som bidrar till detta.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A824713 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriela Arvidsson 035-18 27 35
FöretagHalmstads kommun, Myndighetsenheten, Hemvårdsförvaltningen
AdressHalmstads kommun, Myndighetsenheten, Hemvårdsförvaltningen
Box 271
30107 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 4434849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.