Avgiftshandläggare
Solna Stad / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Omvårdnadsförvaltningen
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för omsorg om personer med funktionsnedsättning samt äldreomsorgen .
Avgiftshandläggare
Avdelningen för myndighetsutövning söker nu en medarbetar då en av våra avgiftshandläggare går till nya utmaningar.
Vi söker dig som är engagerad och noggrann och som vill arbeta med administration och som har rätt erfarenhet. På omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor i nära samverkan med omvårdnadsförvaltningens systemförvaltare och den centrala Raindancegruppen.
Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetet
Arbetet som avgiftshandläggare innebär att utreda och beräkna avgifter främst utifrån inkomstuppgifter från kund och inhämtade uppgifter från aktuella myndigheter. Fastställa och ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst utifrån Socialtjänstlagens kap 8.
Bearbeta fakturaunderlag utifrån registrerade insatser från aktuell utförare.
I tjänsten ingår att beräkna KBH. Som avgiftshandläggare har du delegation gällande beslut vilket innebär att du ska bemöta avgiftsbeslut som överklagas. Därför måste du ha god erfarenhet av både tal och skrift.
I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.
På avdelningen för myndighetsutövning arbetar idag två avgiftshandläggare Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100 % tjänstgöring och med tillträde 3 december 2018.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, noggrann utpräglad siffersinne och lägger stor vikt vid gott bemötande och service. Då arbetet består av många kundkontakter är det viktigt att du är kundorienterad och utrustade med stort tålamod. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd.
Att ta välgrundade beslut och hålla en hög rättssäkerheter är viktigt. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, anhöriga och med andra professioner. Som person behöver du vara trygg och stabil och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Procapita och Raindance är våra verksamhetssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dessa system.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra arbetsprov.
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Avdelningschef för Myndighetsutövning LSS, Won Lovén-Bergman på tel: 08-746 15 57 eller via e-post:
Won.Loven-Bergman@solna.seAnställningens omfattning
Tillsvidareanställning. Kan bli aktuellt med provtjänstgöring. Tillträde efter överenskommelse dock senast 1 februari 2018
Publiceringsdatum2018-10-02Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2018-10-21.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
ErsättningMånadslön med individuell lönesättning
Förmåner
Flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym finns
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWon Lovén-Bergman, Avdelningschef för myndighetsutövning
Won.Loven-Bergman@solna.se 087461557
FöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna
KontorsadressStadshusgången 2
Jobbnummer 4378088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.