Avgiftshandläggare
Marks kommun, Socialförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en urstark ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Inte så märkligt eftersom allt fler får upp ögonen för vilken livskvalitet vi erbjuder. Med närheten till Borås, Göteborg och Varberg finns alla möjligheter att njuta av natur, hav och storstadspuls. Detta samtidigt som just Du kan vara talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Publiceringsdatum2018-04-27ArbetsuppgifterSom avgiftshandläggare är du placerad på handläggarenheten och arbetar i nära samarbete med biståndshandläggarna inom äldreomsorgen. I arbetet ingår ett flertal olika uppgifter som personalrapportering, fakturahantering, inköp och beställningar men tyngdpunkten ligger på avgiftshantering. Arbetet med avgifterna innebär beräkning av avgiftsunderlag för brukare med avgiftsbelagda insatser inom vård och omsorg samt debitering av dessa avgifter. I arbetet har du mycket kontakt med brukare, anhöriga samt andra enheter inom kommunen. I tjänsten ingår även att ge stöd till enhetens färdtjänst.
KvalifikationerUtbildning lägst gymnasienivå inom administration eller ekonomi. Du är en positiv person med ett trevligt bemötande som trivs med att arbeta och utvecklas i dialog med andra. Du är öppen för utmaningar och förändringar samt har viljan och förmågan att ta egna initiativ. Arbetet är självständigt i samverkan med andra. Som avgiftshandläggare behöver du ha hög social kompetens och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifterna kräver ett stort mått av ordningssinne, noggrannhet och kunskap inom ekonomi. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt arbeta i olika datasystem och använda dem effektivt. Du ska ha grundläggande kunskaper inom Officepaketet. Det är meriterande om du är van att arbeta i Safe-Doc, PersonecP, WinLas och våra fakturasystem RoR och IoF. Det är även meriterande om du har erfarenhet av avgiftshandläggning. Du är serviceinriktad och kan hantera arbetsanhopningar på ett smidigt sätt.
B-körkort är ett krav för tjänsten
ÖVRIGT
Intervjuer och tillsättning kommer att ske fortlöpande under annonseringstiden.
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-08-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A778841
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmra Mecavica 0320-21 80 52
FöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
AdressMarks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA
Kontorsadress51180 KINNA
Jobbnummer 4113197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.