Avgiftshandläggare
Socialförvaltningen, Kansli, Administrativa enheten / Ekonomiassistentjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Kansli, Administrativa enheten i Haninge Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder.
Följ med på vår resa.
Välkommen att utvecklas med oss
Administrativa enheten på socialförvaltningens kansliavdelning söker nu en avgiftshandläggare då vår nuvarande avgiftshandläggare går vidare till annan tjänst inom enheten.
Enheten ansvarar för förvaltningsövergripande administration inom områdena personal, rekrytering, ekonomi, avgifter, registratur och dokumenthantering.
Som avgiftshandläggare ansvarar du för att enligt gällande lagar och riktlinjer handlägga, utreda, beräkna och besluta om avgifter, vilket görs i våra verksamhetssystem Combine och Procapita. I rollen som avgiftshandläggare har du kunskap om processerna kring avgifter samt arbetar strategiskt och praktiskt för att förbättra dessa processer för att leverera högre kvalitet till våra medborgare. Du har daglig kontakt med våra medborgare och lägger stor vikt vid att ha en hög servicenivå genom en kontakt som genomsyras av tydlig kommunikation, vägledning och rådgivning. Tjänsten som avgiftshandläggare på socialförvaltningen innebär även att du arbetar med intern utbildning och stöd kring avgifter i delar som berör verksamhetssystem, lagar och ekonomiprocessen. Du samarbetar med olika roller inom organisationen så som chefer, systemförvaltare och handläggare för att bistå med stöd samt för att utveckla och förbättra processer där avgifter berörs. I ditt arbete ingår också att tillsammans med arbetsgruppen ansvara för inkomna handlingar, ge visst stöd kring alkoholhandläggning samt att hantera och kontera socialförvaltningens inkommande fakturor i systemet Proceedo.
Vi söker dig med mycket god vana vid att hantera och arbeta i olika system. En fördel är om du har erfarenhet av verksamhetssystem och ekonomisystem så som t ex Combine, Proceedo och Agresso. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna ekonomi och avgifter, inom offentlig sektor. Vi ser gärna att du har kännedom om handläggning, lagar och riktlinjer som gäller för avgifter och generellt inom kommunal förvaltning som till exempel Kommunallagen, Förvaltningslagen, Offentlighet- och sekretesslagen, Socialtjänstlagen och LSS.
Du motiveras av att leverera en hög kvalitet samt drivs att förbättra denna, i synnerhet när det gäller bemötande och service till kunder. Du tar initiativ till samt genomför förbättringar individuellt eller tillsammans med andra. Att säkerställa och utveckla systematik och struktur inom ditt ansvarsområde är något du ser som självklart.
Vi erbjuder en tjänst där du har möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för. Du har stor frihet att utveckla både strategisk och operationell effektivitet inom ditt ansvarsområde. I samarbete med andra har du möjlighet att bidra till enhetens och socialförvaltningens utveckling. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-04-11ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 2018/191
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Romlin 08-606 70 00
FöretagSocialförvaltningen, Kansli, Administrativa enheten
AdressSocialförvaltningen, Kansli, Administrativa enheten
Rudsjöterrassen 2
13681 Haninge
KontorsadressRudsjöterrassen 2
Jobbnummer 4075833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.