Avgiftshandläggare
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.se Publiceringsdatum2016-12-20ArbetsuppgifterI Vård- och omsorgsförvaltningens stabsfunktion ingår enheten för Styrning & uppföljning dit vi nu söker en avgiftshandläggare. Inom enheten arbetar 15 personer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för förvaltningens två avgiftshandläggare är att administrera och handlägga olika typer av avgiftsärenden efter beslut om beviljade insatser enligt socialtjänstlagen. Det innebär bland annat registrering av personuppgifter och insatser, fakturahantering, svara på frågor om avgifter, regelverk och fakturor, ge information till allmänheten om avgifter samt handlägga jämkningar och överklagande av avgiftsbeslut. Avgiftshandläggningen utförs i systemet Procapita och fakturering görs via Agresso.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, offentlig förvaltning eller annan eftergymnasial utbildning som förvaltningen bedömer som likvärdigt. Du kan alternativt ha en gymnasieutbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet av avgiftshandläggning inom vård- och omsorgsverksamhet.
Ett krav är att du har erfarenhet av att arbete med ekonomiadministration eller handläggning inom offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av att arbeta med avgiftshandläggning inom vård- och omsorgverksamhet är detta mycket meriterande.
Egenskaper för att lyckas med arbetet är att du kan arbeta strukturerat och självständigt. Du ska ha en god förmåga att kunna arbeta mot i förväg angivna tider samt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du ska vidare ha en uttalad känsla för service, ha god samarbetsförmåga samt goda datakunskaper. Du behöver vara noggrann och kvalitetsmedveten.
Eftersom uppdraget innebär många kontakter både inom och utom förvaltningen läggs stor vikt vid att kunna ge ett gott bemötande till alla du kommer i kontakt med.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för uppdraget.
ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A639048
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Aronsson
daniel.aronsson@molndal.se 031-315 24 71
FöretagMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 7 43182 Mölndal
Jobbnummer 3224525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.