Avgiftshandläggare
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2016-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare" (publicerad 2016-12-20) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.sePubliceringsdatum2016-05-19ArbetsuppgifterTill Vård- och omsorgsförvaltningens stabsfunktion ingår Ekonomi och IT-enheten dit vi nu söker en avgiftshandläggare. Inom enheten arbetar 11 personer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för förvaltningens två avgiftshandläggare är att administrera och handlägga olika typer av avgiftsärenden efter beslut om beviljade insatser enligt socialtjänstlagen. Det innebär bland annat fakturahantering, svara på frågor från brukare, anhöriga om avgifter, regelverk och fakturor, ge information till allmänheten om avgifter, handlägga överklagande av avgiftsbeslut. Avgiftshandläggningen utförs i systemet Procapita och fakturering görs via Agresso.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller offentlig förvaltning. Alternativt gymnasieutbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet av avgiftshandläggning inom vård- och omsorgsverksamhet. Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration eller handläggning inom offentlig förvaltning är ett krav. Du ska även ha goda datakunskaper. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med avgiftshandläggning inom vård- och omsorg.
Egenskaper för att lyckas med detta arbete är att kunna arbeta strukturerat, självständigt, kunna arbeta mot i förväg angivna tider samt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du ska ha en uttalad känsla för service, kunna samarbeta, vara noggrann och kvalitetsmedveten. Eftersom uppdraget innebär många kontakter både inom och utom förvaltningen läggs stor vikt vid att kunna ge ett gott bemötande till alla du kommer i kontakt med.
ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde den 1 september eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-06
Ange följande referens när du ansöker: A575077
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Aronsson, Chef ekonomi- och It-enheten 031-3150 24 71
daniel.aronsson@molndal.seFacklig kontaktElisabeth Högberg, Vision
FöretagMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressMölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 7 43182 Mölndal
Jobbnummer 2856725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.