Avgiftshandläggare, 1 heltidstjänst - Flens Kommun - Administratörsjobb i Flen
Avgiftshandläggare, 1 heltidstjänst
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Utredningsenheten Äldre och personer med Funktionsnedsättning (ÄoF) består idag av femton handläggare samt samordnare och enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen.

Vi söker nu avgiftshandläggare, då en av våra medarbetare kommer gå i pension.

Publiceringsdatum
2018-07-06

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare på ÄoF har du ett nära samarbete med den andra avgiftshandläggaren och ni har en viktig och problemlösande funktion inom enheten. Du är enhetschefens assistent med uppdrag att hantera avtal, enhetens egna fakturor samt de avgifter som är förenade med vissa biståndsbeslut.

Arbetsuppgifterna är i första hand att bevaka att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta samt fatta beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån socialnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Flens kommun gällande äldreomsorgens avgiftssystem. Vidare gör du omregistreringar vid till exempel nya hyror, inkomster och andra förändringar som påverkar den enskildes avgiftsutrymme. I tjänsten ingår även ekonomihantering som granskning och kontering av fakturor, fakturering av färdtjänstresor till kunder som har dagverksamhet, dagrehabilitering, arbetsresor samt resor till omsorgens dagcenter, upprätta avtal och rutiner samt ytterligare administrativa uppgifter som beställningar, sammanställa informationsmaterial arkivering av akter och handlingar.
I din roll samverkar du med enhetens alla handläggare och besvarar frågor från äldre, anhöriga och utförare, främst över telefon.
Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, administration eller annan inriktning som bedöms som likvärdig. Du har mycket god datavana. Du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom administration, gärna med inslag av ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av Unit4, tidigare Agresso.
Då tjänsten innebär mycket kontakter med interna/externa funktioner är det viktigt att du är bra på att samarbeta. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift. Du har lätt att förklara komplicerade processer på ett enkelt sätt. Vidare är du tydlig och saklig i din kommunikation och har ett servicetänk för att anhöriga och äldre ska känna sig väl bemötta. Du är självgående, stresstålig och har ett stabilt och lugnt förhållningssätt, är ansvarsfull och arbetar med hög lojalitet utifrån de riktlinjer och regelverk som gäller. Du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Personlig lämplighet prioriteras.

Övrig information
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.
Tjänsten är 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag 180805, intervjuer sker löpande varför tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Kontakt
Enhetschef Maria Rosenqvist, 0157-43 03 45 maria.rosenqvist@flen.se
Samordnare Mika Juopperi, 0157- 43 03 56 mika.juopperi@flen.se
Facklig kontakt nås via kommunens växel, 0157-43 00 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
4249885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: