Avgiftsadministratör med samordnaruppdrag

Jönköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Ekonomiadministrativa enheten

Tycker du om att samordna och strukturera upp det dagliga arbetet? Tycker du om administration och är självgående och tydlig i din kommunikation? Då har du ett arbete som avgiftsadministratör med samordningsuppdrag på Socialförvaltningen att söka.

Socialförvaltningen jobbar med människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning. Den ekonomiadministrativa enheten är en del av Socialförvaltningens stab och består idag av 5 avgiftsadministratörer och 3 ekonomiadministratörer. Våra arbetslokaler är fina och arbetsplatsen ligger centralt med närhet till både tåg och buss. Arbetsplatsen är belägen på Kasernen, A6 området.

Ditt nya jobb
Som avgiftsadministratör ansvarar du för att beräkna och besluta om avgifter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg samt hälso- och sjukvård enligt socialtjänstlagen. Du ansvarar även för debitering och i arbetet ingår att dagligen svara på frågor om fakturor och avgifter från brukare, anhöriga och företrädare.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare med flera inom Socialförvaltningen för att säkerställa att kommunens medborgare betalar rätt avgift. Det ingår även att hålla sig uppdaterad med myndigheters regelverk som påverkar avgifterna och att ta fram informationsmaterial om avgifter.

I den del av tjänsten som rör samordnarrollen ingår även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du avlastar enhetschef med administrativa uppgifter såsom:

• omvärldsbevakning inom området
• driver på enhetens utveckling inom området
• arbetar med rutiner i verksamhetssystemet Combine
• planerar möten och ansvarar för att ta anteckningar och för att följa upp det som beslutas
• samordnar och leder det dagliga arbetet på enheten

Arbetstidsförläggningen är kl. 8-17 med flexmöjligheter.

Din kompetens
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med ekonomisk eller administrativ inriktning. Du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst och där handläggning av avgifter för personer inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg och hälso- och sjukvård är meriterande. Det ses även som meriterande att ha erfarenhet av samordnarrollen, myndighetsutövning och att ha goda kunskaper inom SoL, LSS och HSL. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Du bör ha mycket goda datorkunskaper.

För samordningsuppdraget krävs att du är självgående, tydlig och strukturerad. Du tar egna initiativ, ser saker från olika håll och är lugn och konstruktiv i dina diskussioner. Du klarar av att ta och stå för beslut samt följa upp dem och du värderar kvalitet i ditt och andras arbete.

Vidare är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Det är viktigt att du självständigt strukturerar upp ditt arbete och du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra, ha ett bra bemötande och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara avgiftsregler.

Vad erbjuder vi?
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html

Upplysningar
Rekryteringen avser 1 tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en kombinationstjänst där del av tjänst innebär avgiftsadministration och den andra delen innebär ett samordnaruppdrag. Provanställning kan komma att tillämpas.

Intervjuer för tjänsten kommer att genomföras v. 45, eftermiddagen tis 8 nov och/eller eftermiddagen fre 11 nov.

I din ansökan vill vi att du bifogar ditt examensbevis som dokument, då det underlättar vår rekryteringsprocess. Ansökningar som saknar detta kommer inte att prioriteras.

Publiceringsdatum
2022-10-10

Kontaktuppgifter för detta jobb
Annika Edlund, enhetschef
Telefonnummer: 036-10 61 45
Fackliga företrädare: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22-70-0197".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530), http://www.jonkoping.se

Jobbnummer
7056979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: