Avdelningssekreterare till Service - äldre samt vård- och omsorgsförvaltnin

Göteborgs kommun / Assistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-10-14

Arbetsuppgifter
Till äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen söker vi en avdelningssekreterare till avdelning Service.

Avdelning Service består av 18 enheter, drygt 550 medarbetare, 18 enhetschefer, två verksamhetschefer, en avdelningschef samt verksamhetsutvecklare och verksamhetscontroller, 520 adresser har lokalvård, 600 adresser med vaktmästarservice, 18 produktionskök samt 19 restauranger för seniorer. Vi levererar vår service även till andra förvaltningar i staden.

Du rapporterar till avdelningschef och är unik i din roll i avdelningen, men har ett nära samarbete med avdelningens verksamhetsutvecklare och verksamhetscontroller och tillhör även avdelningens ledningsgrupp, som är liten vilket medför korta beslutsvägar.

I din roll som avdelningssekreterare är dina främsta arbetsuppgifter att
• vara sekreterare och hantera kallelser, dagordning, protokoll och uppföljning i tex avdelningens ledningsgrupp och andra återkommande möten, olika arbetsgrupper och lokala samverkansgrupper.
• samordna praktiskt arbete kring brukarenkäter i samråd med avdelningens verksamhetsutvecklare och vara kontaktperson samt administrera inför avdelningens större möten/utbildningar.
• hantera statistik genom att ta fram nyckeltal, svara på förfrågningar som kommer externt, sammanställa underlag för presentationer samt även jobba med viss personaluppföljning på avdelningsnivå tillsammans med HR-stöd.
• handlägga ärenden så som tjänsteutlåtande för avdelningen.

Arbetet kommer att variera utifrån avdelningens uppdrag och behov, och du kommer arbeta med kollegor med liknande uppdrag inom förvaltningen. Du är med och formar rollen då den är ny för avdelningen. Du har ett brett arbetsfält, vilket ger dig en varierad vardag!

Arbetsplatsen är Zirkongatan 7, ett nytt aktivitetsbaserat kontor. Ditt arbete utförs till stora delar på plats utifrån verksamhetens behov men emellanåt finns möjlighet till arbete på distans.

Kvalifikationer
Du har lämplig högskoleutbildning.

Du har god administrativ kunskap och har goda kunskaper i Office-paketet. De system vi jobbar i är tex Personec, Proceedo, Nekksus, Stratsys. Om du har arbetat i liknande verksamhetssystem är det meriterande, men inget krav.

Du stödjer i första hand avdelningens chefer, därför är det av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att hitta lösningar. Rollen kräver att du är proaktiv och kan ge ett nära stöd. Ditt bemötande är mycket viktigt för att lyckas i jobbet. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån ibland komplex information. I ditt arbete är du strukturerad och använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet även när du har många olika uppgifter att hantera. Vi kräver mycket av dig, men det är en väldigt spännande tjänst för dig som passar in i våra krav!

Hos oss får du vara med och supportera Sveriges största kommunala verksamhet, ta chansen och sök nu! I denna rekryteringsprocess kan intervjuer påbörjas under annonseringstiden, vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C107130".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
tf Avdelningschef
Eva Appelqvist
eva.appelqvist@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-366 00 60

Jobbnummer
7073335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: