Avdelningssekreterare sökes till Scania R&D!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet från att arbeta som sekreterare på Scania? Tycker du om en händelserik vardag, är flexibel och gillar att arbeta självständigt? Då har vi på Adecco i Södertälje uppdraget för dig på Scania R&D!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta som avdelningssekreterare för enheten R&D på Scania i Södertälje där du kommer att vara en viktig stöttepelare och support. Du ser till att rätt material finns på plats och att övrig logistik fungerar samt är en administrativ hjälp i det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår det även sedvanliga sekreteraruppgifter för avdelningens chef som exempelvis att sköta kalendern, koordinera och förbereda kring möten, skriva mötesprotokoll och att hålla koll på agendor och planering. Du stöttar även avdelningscontrollern med ekonomiska uppgifter, fakturahantering, kontering och att ta fram kopior med mera. Vidare är även en viktigt del i dina arbetsuppgifter att beställa inlogg och arbetsmaterial till nya medarbetare. 

Vem trivs här?
Du som trivs i en administrativ och händelserik roll och har några års erfarenhet av att arbeta som sekreterare, chefsassistent eller administratör på Scania att luta dig mot kommer att känna igen dig samtidigt som du tar nya kliv! Har du inte tidigare arbetat i en liknande roll på Scania så ser vi gärna att du har mångårig erfarenhet av att arbeta som sekreterare så att du snabbt kan komma in i dina arbetsuppgifter och bidra till gruppen. Dina goda kunskaper i att uttrycka dig väl i både svenska och engelska kommer väl till pass i rollen hos vår kund eftersom det är ett internationellt företag och du kan komma att behöva kommuniceras ut viktiga meddelanden till många anställda samtidigt per mail. Du har tidigare erfarenhet av fakturahantering och behärskar Scanias interna system för fakturahantering och för beställningar till nya medarbetare. Som person är du är mycket serviceinriktad och gillar att hjälpa till och stötta i både stort och smått! Är du proaktiv i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta lösningsorienterat och flexibelt samtidigt som du är noggrann är det här uppdraget för dig!

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som ska tillsättas omgående och pågå till sista september 2016, med chans till förlängnin fram till årsskiftet. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Beroende på vad du vill och kan, ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät. 

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tfn: 08-598 980 10 alternativt kandidatsupport@adecco.se .

Vid frågor gällande tjänsten kontakta Sofia Lindqvist på sofia.lindqvist@adecco.se .

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-05-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Lindqvist Sofia.Lindqvist@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Storgatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2821515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: