Avdelningskoordinator till Svenska Kraftnät!
Professionals Nord Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Nu söker de en Avdelningskoordinator som vill vara med i deras tillväxtresa på ett långsiktigt uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter! Sök tjänsten redan idag så pratar vi mer!
Information om tjänsten
Svenska kraftnät och Division IT växer kraftigt, både via rekrytering av anställda medarbetare och genom löpande upphandling av konsultstöd till linjen och till de projekt som drivs av verksamheten. Vi behöver avlasta våra chefer så att de klarar av den stora tillväxten. Därför vill vi upphandla ett administrativt stöd som kan vara deras högra hand och underlätta vardagen för dem. Här finns många möjligheter att få ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Svenska Kraftnäts önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till
info@professionalsnord.se Publiceringsdatum2022-05-02Dina arbetsuppgifterUppdraget omfattar att vara administratör/-assistent åt ett antal enhetschefer. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar. Avdelningsadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning- och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra administrativa uppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:
* Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
* Fakturahantering
* Mötes- och konferensbokningar
* Protokollskrivning
* Planering av möten och workshops
* Samordning mellan enheter och avdelningar
Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt.
Vi söker dig som har:
* eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
* erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter
* kunskap inom MS Office program som Excel, Word , Powerpoint och Outlook
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
* erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso samt dokumentation av styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet
* erfarenhet av offentlig verksamhet, statligt eller kommunalt
* erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd åt chefer
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Svenska Kraftnät, du är flexibel, ansvarstagande och samarbetsvillig!
START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundbyberg, Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT:
kathinka.evers@pn.seSök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
info@professionalsnord.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProfessionals Nord Rekrytering AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsultchef
Kathinka Evers
Jobbnummer 6594310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.