Avdelningschef utveckling och kvalitet

Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Publiceringsdatum
2012-09-11

Arbetsuppgifter
Äldre- och handikappförvaltningen är en beställar- och utförarorganisation med utförare i både privat och kommunal regi. Förvaltningen har cirka 950 medarbetare och omsätter 900 mkr.

Vi söker nu en chef till avdelningen för utveckling och kvalitet, som har ansvar för att leda och utveckla arbetet med kvalitet och uppföljning efter uppsatta mål. Du ska ha en egen tydlig vision för ditt och verksamhetens uppdrag men även ta ett helhetsansvar för samtliga verksamheter tillsammans med förvaltningsledningen.

Uppdraget innebär ett strategiskt ledningsansvar vilket bland annat innefattar en god omvärldsorientering, att leda arbetet med att utarbeta strategier för att möta kommande behov och förändringar samt stimulera till ett helhetstänkande.

Du kommer att leda och stödja förvaltningens chefer i arbetet med utveckling och kvalitet samt utveckling av resultat- och effektstyrning och uppföljning. Du kommer även att tolka nationella och kommuncentrala riktlinjer och avtal samt ny lagstiftning inom området.

Ditt arbete bedrivs utifrån Lidingö stads policys/riktlinjer. Det är även viktigt att det genomsyras av ett friskt ledarskap enligt stadens fokus på hälsa samt på Lidingö stads värdegrund. Du kommer att ingå i förvaltningsledningen och är direkt underställd förvaltningschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med adekvat inriktning som svarar mot de professionella färdigheter som anställningen kräver. Vidare vill vi att du har flera års dokumenterad ledarerfarenhet från offentlig förvaltning, gärna inom området äldre och funktionsnedsatta. Du ska ha arbetat med framtagning och implementering av kvalitetsledningssystem. Vi vill att du även har erfarenhet av miljöfrågor i offentlig verksamhet samt kunskap i medicinskt ansvarig sjuksköterskas (MAS) särskilda uppdrag. Anställningen förutsätter mycket god it-vana. Du får gärna ha erfarenhet av arbete med Lean i offentlig förvaltning.

Du vill och vågar vara ledare, är engagerad och lyhörd, men också tydlig och beslutsam. Du har ett mål- och resultatorienterat förhållningssätt. Du är analytisk och har förmåga att fatta beslut utifrån komplex information. Du är nytänkande och kreativ samt och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och att du skapar delaktighet och engagemang.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-25
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Sedan årsskiftet 2012 har Lidingö stad infört rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A291018
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Wigen, 08-731 30 01

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via växeln, 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen

Adress
Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
1337168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen: