Avdelningschef till sekreterarenheten Ortopedkliniken i Ljungby

Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum / Sjukvårdschefsjobb / Ljungby
2017-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avdelningschef till sekreterarenheten Ortopedkliniken i Ljungby" (publicerad 2017-06-13) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum i Ljungby, Älmhult, Alvesta, Markaryd, Växjö eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Sekretariatet i Ljungby ingår i Ortopedkliniken inom Kirurgi-, kvinno- och barncentrum med verksamheter i Växjö och Ljungby. I Ljungby har sekretariatet ett uppdrag för Kirurgkliniken, ortopedkliniken och kvinnokliniken.




Publiceringsdatum
2017-03-10

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar ca 60% som avdelningschef och ca 40% som medicinsk sekreterare. I ditt arbete som avdelningschef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet inom sekreterargruppen. Du kommer att ha personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för sekreterargruppen, där det idag finns 11 medarbetare. Du ingår i klinikens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschefer och övriga avdelningschefer.

Som medicinsk sekreterare hos oss erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter, såsom tidsbokning och diktat från mottagning, utredningar, operationer, slutanteckningar, DRG-registrering etc. Vi arbetar gemensamt som ett team kring de löpande arbetsuppgifterna och har fokus på ordning och reda samt respekt för människan- såväl för våra patienter som för varandra.
Inom verksamheten finns även goda möjligheter för dig som vill utvecklas och du kommer att få egna specifika ansvarsområden.


Kvalifikationer
Självklart har du utbildning som medicinsk sekreterare, läkarsekreterare, vårdadministratör eller motsvarande och har goda IT-kunskaper.
Kreativitet, god samarbets- och organisationsförmåga, intresse för kvalitets- och förbättringsarbete samt goda ledaregenskaper kräver vi av dig som söker tjänsten. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande och vi ser gärna att du har utbildning i ledarskap.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Du får en tillsvidareanställning som medicinsk sekreterare och ett tidsbegränsat förordnande som avdelningschef.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Ange följande referens när du ansöker: KBC 17/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla-Marie Sundström Frisk 0372-585276
Siw Hultberg 0470-58 63 27

Företag
Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum

Adress
Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Nygatan 20 VÄXJÖ

Jobbnummer
3369059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum: