Avdelningschef till Kommunikationsavdelningen

Post- och Telestyrelsen / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du en senior kommunikatör med erfarenhet att leda och utveckla andra? Tycker du att det låter spännande att strategiskt och operativt arbeta med kommunikationsfrågor i en kunskapsintensiv och dynamisk organisation? Då kan du vara den kommunikationschef som PTS nya organisation söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS söker nu en avdelningschef till kommunikationsavdelningen.

Vad ska jag arbeta med?
Som avdelningschef och medlem av divisionsledningsgruppen för myndighetsstöd arbetar du för att PTS ska nå ett gott resultat på alla de områden som myndigheten ansvarar för. Du förväntas göra det utifrån ett helhetsperspektiv och genom att prioritera de för PTS centrala frågorna.

Som kommunikationschef ansvarar du för de kommunikativa aspekterna av myndighetens verksamhet, att lyfta och driva strategiska och operativa kommunikationsaspekter gentemot ledningen och övrig verksamhet. Du är väl bekant med de kommunikativa förutsättningar som gäller för en myndighet.

I rollen som avdelningschef har du personalansvar för en enhetschef samt myndighetens pressansvarige.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

• akademisk examen inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning
• erfarenhet av personal- och budgetansvar
• erfarenhet av brett kommunikativt arbete, såväl operativt som strategiskt
• kompetens och erfarenhet av att stödja och utveckla kommunikationen inom kunskapsintensiva organisationer
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att stödja ledningsgrupp eller motsvarande
• erfarenhet av såväl löpande arbete som utvecklingsarbete med digitala kanaler och/eller kriskommunikation
• erfarenhet av arbete inom myndighet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I rollen verkar du i en snabbrörlig miljö och därför är det viktigt att du är flexibel, där du har en förmåga att snabbt tänka eller prioritera om. Du är också prestigelös och har en god kommunikativ förmåga.

Som avdelningschef förväntas du vara mål- och resultatorienterad och ha en mycket väl utvecklad samarbetsförmåga. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och företräda PTS i förhållande till andra aktörer i vår omvärld, t.ex. media, allmänheten, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner, intresseorganisationer etc.

Vidare är du också bra på att leda andra genom att skapa motivation, tydlighet, delaktighet och engagemang.

Var på PTS ska jag jobba?
Fr.o.m. den 1 mars då PTS nya organisation träder i kraft ingår kommunikationsavdelningen som en av fem stödavdelningar i PTS division för myndighetsstöd. Avdelningen består i dagsläget av en pressfunktion samt en enhet med åtta medarbetare. Avdelningen ansvarar för myndighetens externa och interna kommunikation. Bland avdelningens prioriterade frågor finns utveckling av myndighetens närvaro i sociala medier, kriskommunikation samt utveckling av intern och extern webbplats.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19 § i säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning kan följa en skyldighet att krigsplaceras.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2019.

För mer information kontakta HR-chef Rebecca Källskog på tel. 08-678 55 88 eller HR-specialist Johan Gustavsson på tel. 08-678 58 11.

För kontakt med våra lokala fackliga organisationer, maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-08

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och telestyrelsen

Adress
Post- och telestyrelsen
Box 5398, 102 49 Stockholm
10249 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 117, Stockholm

Jobbnummer
4602144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: