Avdelningschef till Ekonomiavdelningen

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du chef och ledare idag men sugen på en ny utmaning? Tycker du det låter spännande att leda en avdelning med ett brett verksamhetsområde som får myndigheten PTS att fungera? Om du dessutom är strategisk och nytänkande låter det som du kan passa som avdelningschef för vår nybildade ekonomiavdelning.

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen.

Vad ska jag arbeta med?
Som avdelningschef och medlem av divisionsledningsgruppen för myndighetsstöd arbetar du för att PTS ska nå ett gott resultat på alla de områden som myndigheten ansvarar för. Du förväntas göra det utifrån ett helhetsperspektiv och genom att prioritera de för PTS centrala frågorna.

PTS har en ny organisation från och med den 1 mars 2019 och i samband med det skapas ekonomiavdelningen. Som chef för den nya avdelningen kommer du att ha en central roll i att bygga upp och forma avdelningens arbete tillsammans med övriga divisioner och avdelningar.

Avdelningen spänner över ett brett område av arbetsuppgifter, allt ifrån ekonomi, inköp och upphandling till registratur, arkiv och säkerhetsskyddsfrågor. Som avdelningschef har du en strategisk och samordnande roll. Du har personalansvar för tre chefer som leder enheterna för upphandling, ekonomi- och controller samt fastighet och dokumentation.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

• akademisk examen inom ekonomi
• erfarenhet av brett ekonomiarbete
• erfarenhet av personal- och budgetansvar
• erfarenhet av att leda chefer
• erfarenhet av förändringsledning
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:

• erfarenhet från att ha arbetat med ett eller flera av avdelningens olika områden
• förståelse för upphandlingsfrågor
• förståelse för fastighet- och arkivfrågor

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en förmåga till strategisk planering och att du är mål- och resultatinriktad.

Du tycker om och stimuleras av att få tänka nytt och du har därför utvecklat en nytänkande förmåga. Du kommer ha nytta av denna förmåga i rollen eftersom du ska leda en nybildad avdelning. Vidare beskrivs du ofta som kommunikativ och du har en god samarbetsförmåga.

Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och företräda PTS i förhållande till viktiga aktörer i vår omvärld, t.ex. media, allmänheten, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner, intresseorganisationer etc.

Det är också naturligt för dig att leda andra, du skapar motivation, tydlighet, delaktighet och engagemang.

Var på PTS ska jag jobba?
Fr.o.m. den 1 mars då PTS nya organisation träder i kraft skapas ekonomiavdelningen som tillsammans med fyra andra stödavdelningar ingår i divisionen för myndighetsstöd. Avdelningen kommer att bestå av tre enheter; upphandling, ekonomi- och controller samt fastighet och dokumentation.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19 § i säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning kan följa en skyldighet att krigsplaceras.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2019.

För mer information kontakta HR-chef Rebecca Källskog, tel. 08-678 55 88 eller HR-specialist Johan Gustavsson, tel. 08-678 58 11.

För kontakt med våra lokala fackliga organisationer, maila saco@pts.se eller st@pts.se

Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-08

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och telestyrelsen

Adress
Post- och telestyrelsen
Box 5398, 102 49 Stockholm
10249 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 117, Stockholm

Jobbnummer
4602065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: