Avdelningschef till avdelningen för hemtjänst och personlig assi
Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Håbo,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Knivsta,
Österåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo,
Upplands-Bro,
Enköping,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Om arbetsplatsen
Som avdelningschef på socialförvaltningen i Håbo får du kollegor som gärna delar med sig av sin kompetens.
Ledarskapet är kommunikativt och tillitsfullt. Vi samarbetar och värdesätter goda relationer och vill skapa en lärande miljö i både våra verksamheter och för dig som medarbetare.
Avdelningen är nystartad och omfattar kommunens verksamheter inom hemtjänst och personlig assistans. Hemtjänsten är till del LOV-finansierad, tempot är högt med stora krav på att driva verksamheten effektivt. Både hemtjänsten och personlig assistans är komplexa verksamheter där du som avdelningschef har en viktig roll i att se till att verksamheterna levererar rätt kvalitet till rätt kostnad.
Publiceringsdatum2021-10-18ArbetsuppgifterSom avdelningschef har du budget-, verksamhets- och personalansvar. Du leder arbetet i avdelningen, driver utvecklings- och kvalitetsarbete, och verkställer de mål som finns för din verksamhet. Verksamheten arbetar kontinuerligt med utveckling av välfärdsteknologi och digitala lösningar och du samordnar och implementerar det arbetet. Du rapporterar till förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. För att du ska få goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag finns också chefsstöd i olika former.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå. Du har flerårig erfarenhet av budget- personal- och verksamhetsansvar inom hemtjänst och personlig assistans. Vidare har du erfarenhet av att självständigt och framgångsrikt planera och driva verksamhet. Du är bekväm med att framträda inför grupper och förutsätts kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då Håbo är ett finsk förvaltningsområden är även kunskaper i finska språket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga lämplighet.
Vi söker dig som
För den här tjänsten söker vi dig som med stort engagemang, ser möjligheter, hittar lösningar och driver verksamheten framåt. Du är strukturerad och kan hantera högt ställda krav på leverans. Som ledare har du förmåga att sätta upp tydliga mål, kommunicera dessa och säkerställa att din organisation verkställer sina uppdrag. Du är trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Du tycker om att kommunicera och trivs med att leda.
Tycker du att det här låter som jobbet för dig? Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet kommer att pågå fortlöpande.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHåbo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/17".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Håbo kommun (org.nr 212000-0241)
Arbetsplats Socialförvaltningen, Stöd till funktionshindrade
Kontakt Erik Johansson
0171-525 78 Jobbnummer 6050002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.