Avdelningschef socialpsykiatri och LSS

Sigtuna kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå äldre- och omsorgsförvaltningens vision som är livskvalitet hela livet.

Omsorgen för funktionsnedsatta och socialpsykiatrin ansvarar för service, stöd, vård och omsorg till personer med en funktionsnedsättning. Verksamheten omfattar personlig assistans, daglig verksamhet, grupp- och servicebostäder, korttidsvistelse för barn och ungdomar, ledsagare, avlösare och kontaktpersoner samt socialpsykiatri med boende, sysselsättning och boendestöd. Totalt arbetar ca 250 medarbetare inom omsorgen för funktionsnedsatta och socialpsykiatrin.

Publiceringsdatum
2023-04-04

Arbetsuppgifter
Vill du jobba i en bred roll med strategiskt fokus? Tycker du om att arbeta med utveckling där brukaren är i fokus? Är du van att leda andra ledare inom vård och omsorg? Då har vi en tjänst för dig!

I rollen som avdelningschef ansvarar du för helheten inom området, det vill säga verksamhet, personal och budget. Du har det övergripande ansvaret för att styra, leda och kvalitetsutveckla verksamheten. Som avdelningschef arbetar du med ett strategiskt fokus utifrån de politiskt uppsatta målen och givna ekonomiska ramar. Du är närmaste chef till 9 kompetenta och erfarna enhetschefer som självständigt leder sina enheter i vardagen. I ditt arbete har du stöd från kvalitetsenheten, förvaltningscontroller samt resurser inom IT och HR.

Du rapporterar direkt till förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med ytterligare två verksamhetschefer, kvalitetschef och förvaltningschef. Vi erbjuder dig ett spännande och innovativt arbete där du tillsammans med kollegor i ledningsgruppen, enhetschefer och medarbetare har stora möjligheter att utveckla verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen och tidigare erfarenhet av en ledarroll inom vård och omsorg med ansvar för personal, budget och verksamhet. Du har även varit chef över andra chefer eller ledare och har därigenom erfarenhet av indirekt ledarskap. Har du ledarskapsutbildning ser vi det som ett plus likaså om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. I rollen som avdelningschef behöver du ha körkort för att kunna ta dig till verksamheterna som ligger i hela kommunen.

Du är en närvarande och verksamhetsnära ledare med förmågan att på ett tydligt sätt nå ut till dina medarbetare och skapa det engagemang som krävs för att ni tillsammans ska nå uppsatta mål. Du är trygg i dig själv och i rollen som ledare agerar du som ett föredöme, ger stöd, utmanar och inspirerar till delaktighet och kreativitet. Du har förmåga att självständigt planera, samordna och driva komplexa processer på en strategisk nivå och drivs av att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete. Dessutom är du samarbetsorienterad och förstår värdet av samverkan med interna och externa parter.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Sigtuna kommun satsar på ledarutveckling och vi erbjuder både ledarprogram och chefsutbildningar för våra chefer. Alla chefer i Sigtuna kommun går vårt interna ledarprogram som grundar sig i Utvecklande ledarskap (UL).

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C134122".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
HR-partner inriktning rekrytering
Karin Norman
karin.norman@sigtuna.se
08-597 833 33

Jobbnummer
7621209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen: