Avdelningschef Service

Intend AB / Elektronikjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intend AB i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Aneby eller i hela Sverige

Infratek bidrar till att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Vi bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur. Det rör sig om eldistribution, järnvägssystem, elsäkerhet, gatubelysning, laddstationer för elbilar eller tunnelsäkerhet. Infratek erbjuder många olika tjänster inom projektledning, kvalitetskontroll, montagearbete och underhåll. Vi är leverantörsoberoende och samarbetar med alla aktörer i branschen. Vi är ett lag på 1400 anställda, fördelat på 40 avdelningar i Norden, och en samlad omsättning på ca 3 miljarder NOK. Infratek expanderar och får ständigt nya projekt och uppdrag i Norge, Sverige och Finland. På Infratek jobbar vi gärna tvärs över landsgränser och mellan olika avdelningar i varje land. Infratek använder Facebook at work som plattform för intern kommunikation.

Läs mer på www.infratek.se.

Verksamheten i Eksjö består av tre avdelningar; Service, Projekt lokalnät samt Projekt stationer.

Vi söker nu en chef till avdelningen Service. Avdelningen är idag huvudentreprenör åt eon i Östra Småland vilket innebär utförande av drift och underhåll samt mindre projekt i elnätet. Därtill finns ett antal mindre kompletterande kundavtal. Service har idag 27 anställda varav 8 tjänstemän och omsätter ca 60 MSEK per år.

Avdelningschef Service:
Utmaningen för rollen är att leda ett förbättringsarbete på en avdelning som står inför stora utmaningar där samordningen och samarbetet med övriga verksamheter i Eksjö är en viktig del i att nå framgång. I rollen ligger en stor möjlighet att bli en hjälte tillsammans med din personal på Infratek genom att leda arbetet mot ett bättre utfall i vår affär.

Du utvecklar och styr serviceverksamheten i Eksjö mot uppsatta mål. I rollen ingår ansvar för personal, ekonomi, utveckling av affären samt kundrelationer.
En viktig del av ditt arbete är vidare att coacha, stödja och utveckla medarbetarna i din organisation.

Avdelningen verkar inom ett affärsområde med tuff konkurrens vilket ställer höga krav på att anpassa och förändra nyttjandet av både externa resurser och egen personal.

I rollen krävs en betydande närvaro i verksamheten i syfte att säkerställa framdrift i enlighet med våra rutiner och arbetsbeskrivningar.

Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs att du har en gedigen erfarenhet av liknande roller. Vidare är det en merit om du har varit med om liknande utmaningar sedan tidigare.

Som person gillar du och får energi av att utmana det befintliga och leda i förändring. Du är vidare en person med stor förmåga till påverkan som får med sig andra mot ett gemensamt mål.

Du agerar affärsmässigt utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egen organisation, kund och affär. Du har även en god ekonomisk förståelse och vana att arbeta med ekonomi, resultat och prognoser. Vidare lägger du ingen prestige i att hantera arbetsuppgifter av varierande karaktär.
Vana att hantera en spridd organisation samt branscherfarenhet är en merit.
B-körkort samt svenska i tal och skrift är ett krav.

På Infratek är en kollega alltid nära och vi har kul tillsammans. Prestigelösheten och hjälpsamheten går som en röd tråd genom företaget och vi ställer upp för varandra och vill att det ska gå bra för alla. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Vi ser med stor ödmjukhet på jobbet som utförs och vet att det alltid finns mer att lära. Utmaningar och problem löser vi tillsammans. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Oavsett roll arbetar vi med siktet inställt på leverans. Det finns en produktiv vilja i varje utförd uppgift, med nöjd kund och slutkund som det huvudsakliga målet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.

Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade.

För mer information kontakta Anders Roos, 0705-320 818, eller Anna "Fia" Magnusson, 0730-322 086, på INTEND AB.

Du söker tjänsten genom www.intendab.com snarast då urval sker löpande.

Vi undanber oss samtal från CV- och annonssäljare!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-06-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
INTEND AB

Adress
INTEND AB
Kompanigatan 5
55305 Jönköping

Kontorsadress
Kompanigatan 5

Jobbnummer
3536659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intend AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intend AB: