Avdelningschef Myndigheten för äldre och funktionshinder

Nynäshamns kommun / Socialsekreterarjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn, Stockholm eller i hela Sverige

Nynäshamn är en lagom stor plats för hela livet. Här jobbar vi tätt tillsammans för att ge invånarna professionell service, samtidigt som du själv också får möjlighet att påverka och utvecklas. När arbetsdagen är slut väntar en annan verklighet - med havet, skogarna och naturen in på knuten.

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionsnedsättning, barn, ungdomar, familjer, nyanlända samt personer med beroendeproblematik. Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete. Socialförvaltningen är i dagsläget organiserad i fyra avdelningar, Individ och familjeomsorgen (IFO), myndigheten för äldre och funktionshinder, äldreomsorgen egen regi samt funktionshinderområdet egen regi.

Myndighet för äldre och funktionshinder handlägger, utreder och beslutar om äldre- och funktionsnedsattas behov. Myndigheten ansvarar även för att följa upp kvaliteten i verksamheterna. Vår avdelning är uppdelad i två grupper, i ena gruppen arbetar biståndshandläggare som handlägger bland annat insatser som hemtjänst, dagverksamhet och särskilt boende (enligt SoL) samt en handläggare för bostadsanpassning. I den andra gruppen arbetar handläggare inom LSS och psykisk ohälsa. På avdelningen arbetar även en avgiftshandläggare, en boendesamordnare, en anhörigstödjare samt en verksamhetscontroller.

Publiceringsdatum
2020-08-11

Dina arbetsuppgifter
I rollen som avdelningschef ingår verksamhets-, personal- kvalitet- och ekonomiansvar för hela avdelningen. I arbetsuppgifterna ingår att förvalta och utveckla interna och externa samarbeten, allt i enlighet med kommunens värdegrund, mål och budget.

Din främsta arbetsuppgift blir att leda det långsiktigt strategiska arbetet för att upprätthålla och utveckla en tillitsfull och behovsstyrd verksamhet med god kvalitet och kostnadseffektiva lösningar. Det kan handla om att ta tillvara det som fungerar väl samt att utveckla organisationen utifrån ny kunskap och nya metoder. Du ska på ett tydligt och förtroendeingivande sätt bidra till kreativitet och medskapande till nytta för brukare utifrån deras behov. Det ingår även operativt arbete tillsammans med underställda chefer.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:

• socionom eller liknande/motsvarande högskoleutbildning
• ledarskapsutbildning
• minst fem års chefserfarenhet inom myndighetsutövning
• erfarenhet av att leda chefer
• mycket goda kunskaper inom SoL och LSS
• gedigen kunskap av myndighetsutövning inom äldre- och funktionshinderområdet
• kunskap inom GDPR

Det är meriterande om du har:

• god kunskap om de övriga lagar som styr verksamheten
• erfarenhet från beställar-/utförarorganisation inom offentlig verksamhet
• B-körkort

Som person har du god förmåga att planera och organisera men kan ändå anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är naturligt kommunikativ och är en fena på att skapa många olika relationer och nätverk. Alla människors lika värde vägleder dig i tanke och handling, du är öppen för nya idéer och lyssnar aktivt.

Som ledare är du lugn och trygg och du förstår innebörden av att vara en förebild. Ditt fokus ligger på tydligt ledarskap genom att styra, stödja och utveckla ditt team att lyckas med att nå uppsatta mål och resultat. Du anpassar din ledarstil efter person och situation på ett smidigt och lyhört sätt. Du är modig och kan utmana på ett konstruktivt sätt och kan också ta tag i svåra situationer och fatta nödvändiga beslut. Ditt sinne för ekonomiska faktorer, kostnads- och intäktsanalyser är en väl dokumenterad kompetens i dina tidigare uppdrag.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: SON/2020/0035/023-20

Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större - hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut - och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.

Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset, gratis baddag i Ösmo simhall och en aktiv personalförening. Vi sitter i trevliga kontorslokaler med förhållandevis goda parkeringsmöjligheter, närheten till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi har ett generöst flextidsavtal samt en timme kortare arbetstid under sommarmånaderna, möjlighet till distansarbete och tydliga mötesrutiner.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nynäshamns kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233), https://www.nynashamn.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5317088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun: