Avdelningschef Löneadministration
Landstinget Kronoberg, Servicecentrum / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Servicecentrum i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län.
Serviceverksamheterna i Landstinget Kronoberg är i ett centrum,servicecentrum,med sex verksamhetsområden administration,IT,kost och restauranger,landstingsfastigheter,lokalvård och upphandling.Totalt arbetar 540 medarbetare inom servicecentrum.
Administrationen är ett nybildat verksamhetsområde för ekonomi-och personalstöd och består av Redovisningsstöd,Verksamhetscontroller,Kundtjänst,Löneadministration och HR-konsulter.Totalt arbetar ca 100 medarbetare inom Administrationen.
Publiceringsdatum2011-04-15ArbetsuppgifterLöneavdelningen består av 23 medarbetare som finns geografiskt placerade i Växjö och Ljungby.Avdelningens primära uppgift är att säkra lönehanteringsarbetet,utbilda samtliga medarbetare i löneutbetalningsprocessen(PS självservice)samt utföra sedvanliga personaladministrativa arbetsuppgifter.Det är även vår uppgift att medverka i kvalitetssäkringen och utvecklingen av Landstingets gemensamma personalsystem Personec(Aditro)tillsammans med systemets förvaltare.
Du skall tillsammans med medarbetare vidareutveckla verksamheten i enlighet med uppsatta mål och ekonomiska ramar.Fokus kommer inledningsvis att ligga på att utveckla och säkerställa effektiva arbetsprocesser och rutiner kopplat till löneutbetalningsprocessens olika ansvarsroller.Vidare kommer du att ansvara för uppdatering och utveckling av verksamhetens arbete i de olika personaladministrativa uppgifterna.Då löneavdelningen är miljö-och kvalitetscertifierad blir även din uppgift att driva hela verksamhetens ständiga förbättringsarbete,här och nu samt i framtiden.
Arbetet innebär att:
• leda och utveckla verksamheten
• ha verksamhets-personal- och budgetansvar för avdelningen.
• kunna analysera och följa upp verksamheten samt leda projekt inom området
• driva miljö-och kvalitetsarbetet genom ständiga förbättringar.
Du ingår i Administrationens ledningsgrupp och rapporterar till Verksamhetsområdeschefen.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har högskoleutbildning inom inom HR.
• har god kommunikativ förmåga,är engagerad,kan fatta beslut samt
har ett prestigelöst och situationsanpassat sätt
• har erfarenhet av att leda/utveckla grupper
• har arbetat med utvecklings-och förändringsfrågor.Erfarenhet av miljö-och kvalitetsarbete är meriterande
• har goda kunskaper om lag och avtal inom HR,gärna inom offentlig verksamhet
• har förmåga att arbeta för ekonomi i balans
• har erfarenhet av lönehantering
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-08
Ange följande referens när du ansöker: SEC 9/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJens Karlsson, 0470-58 84 56,
jens.karlsson@ltkronoberg.seMats Löfgren, 0470-58 60 86,
mats.lofgren@ltkronoberg.seFacklig kontaktElse-Marie Banner, 0470-58 70 81
Eva Falk SSR, 0470-58 62 44
Ingrid Hakamäki Jusek, 0470-58 92 90
FöretagLandstinget Kronoberg, Servicecentrum
AdressLandstinget Kronoberg, Servicecentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö
Jobbnummer 906519
Observera att sista ansökningsdag har passerat.