Avdelningschef kvalitet och utvärdering, Omsorg- och äldreförval

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Linköpings kommun bygger en ny organisation inom Omsorgs- och äldreförvaltningen för att bättre kunna möta såväl dagens som framtidens krav. Vård och omsorg är delar av kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns. För att på bästa sätt möta och forma insatser och verksamheter krävs nytänkande och kreativitet.

Ansvaret att ge god omsorg till våra äldre och personer med behov av stöd ligger kvar men nya utmaningar kräver anpassning och utveckling, här vill vår förvaltning ligga i framkant. Uppdraget får vi från Äldrenämnden och Omsorgsnämnden, vi utför ett meningsfullt och viktigt arbete som gör nytta i samhället.

Om arbetsplatsen
Omsorg- och äldreförvaltningen arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden, äldrenämnden och kommunstyrelsen. Omsorg- och äldreförvaltningen ansvarar som politiska facknämnder, beställarnämnder/uppdragsnämnder för bland annat äldreomsorg, insatser för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg samt boende och insatser till ensamkommande barn och ungdomar.

Omsorg- och äldreförvaltningen utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Din avdelning ansvarar för kvalitetsfrågor på ett övergripande strategiskt plan inom samtliga områden.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb i en verksamhet som står inför många utmaningar och en komplex omvärld som påverkar både personal och verksamhet. Att vara en del av Omsorg- och äldreförvaltningen innebär att du bidrar till verksamhet som gör en viktig samhällsinsats. Vi kan erbjuda både personlig och yrkesmässig utveckling.

Till Omsorg- och äldreförvaltningen hör också Avdelningen för verksamhetsutveckling. Förvaltningen har ca 50 medarbetare.

Publiceringsdatum
2017-12-04

Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef för Kvalitet- och Utvärdering leder du en engagerad och mycket kompetent avdelning där du har det strategiskt övergripande ansvaret för förvaltningens kvalitets- och utvecklingsfrågor.

Uppdraget innefattar ansvar för kvalitet och utvecklingsfrågor vad gäller FoU, e-hälsoutvecklingen, lokalstrategi, HR-kompetensförsörjning, analys och avtalsuppföljning. Du kommer att leda ca 20 medarbetare i fem team med varsin strateg eller chef.

Du kommer att arbeta och samverka med såväl interna som externa parter. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp. Rollen är direkt underställd Omsorgsdirektören.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Vidareutbildning i ledarskap, processbaserat arbetssätt och kvalitetsarbete är meriterande. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som ledare för en större verksamhet. Du har erfarenhet av att arbeta med ett processorienterat arbetssätt, av att leda/genomföra förändringsarbete samt att arbeta på strategisk nivå. Du har arbetat med kvalitetprocesser som såväl införande, genomförande och uppföljning. Du har även erfarenhet av analysarbete och kvalificerade utredningar.

Som person har du förmåga att sätta kundens intressen i första rum och utarbeta strategier för en god omsorg. Du är kvalitetsmedveten i ditt arbete och har en god analysförmåga. Vi söker dig som har intresse för omvärlds-, framtids- och forskningsfrågor och hur de gemensamt kan appliceras i en kommunal verksamhet och strategiskt implementeras för att på ett bra sätt möta framtiden. Du har förmågan att paketera och presentera analyser och slutsatser på ett pedagogiskt och begripligt sätt. Du har lätt för att samarbeta, knyta kontakter och är engagerad och nyfiken. För att passa in i rollen behöver du vara bra på att prioritera och strukturera upp ditt arbete.

Du har ett stort intresse för medarbetarnas växande, att engagera och motivera medarbetare upptar en stor del av ledarskapet. Ansvarstagande och kunskapsutveckling får ett stort utrymme i rollen och är en av förutsättningar för att lyckas möta kundens behov. Du har intresse för såväl strategier för att nå resultat såväl som hur processen bidar till måluppfyllelse.

Information om tjänsten
Sista dag att ansöka är 2017-12-08
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 268

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Reman, Samordnare Rekrytering Patrik.Reman@linkoping.se 013-29 46 48
Janin Tekkeden, Facklig representant, SACO 013-20 67 80
Britt-Marie Sandström, Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Omsorgs- och äldreförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 16, 582 25, Linköping

Jobbnummer
3834695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: