Avdelningschef, kund och kommunikation

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Vi söker avdelningschef till Avdelningen för kund och kommunikation

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kundmyndigheter, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänste-områden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad på Avdelningen för kund och kommunikation i Stockholm. Avdelningen består av 14 medarbetare. Inom Avdelningen kund och kommunikation finns ansvaret för myndighetens kommunikationsfrågor samt ansvaret för anslutningar av kunder och relationer med våra kundmyndigheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Du har personal-, budget- och uppföljningsansvar för avdelningen och rapporterar direkt till generaldirektören. Du ingår i myndighetens ledningsgrupp och har därmed del i ansvaret för Statens servicecenters utveckling.

Din uppgift är att ansvara för att utveckla och effektivisera verksamheten inom avdelningen. Kontakter med våra kundmyndigheter kommer att utgöra en viktig del för att nå våra mål.

Du har även ansvar för att samordna avsiktförklaringar och överenskommelser som träffas med våra kundmyndigheter och att de tjänster som tillhandahålls utförs effektivt och med god kvalité.

Som avdelningschef ansvarar du vidare för ledning, samordning och uppföljning av verksamheten inom avdelningen och för att verksamheten bedrivs med god intern styrning och kontroll.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning
Flerårig erfarenhet av chefsbefattning
Erfarenhet av förändringsledning och utvecklingsarbete
Erfarenhet av statlig sektor
Erfarenhet av att kommunicera med ett stort antal olika intressentgrupper

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet från konsultverksamhet alternativt uppdragsverksamhet
Erfarenhet av något av våra tjänsteområden

Vidare ska du ha förmåga:
Att arbeta mål- och resultatorienterat med god förmåga att verkställa planer och skapa resultat
Att engagera och på ett strukturerat sätt driva arbetet framåt samt vara initiativrik
Att bygga och vidmakthålla förtroendefullt samarbete med våra intressenter och vara en god samarbetspartner inom myndigheten
Att uttrycka dig väl i tal och skrift

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningens placering är i Stockholm.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta generaldirektör Thomas Pålsson, tel. 010-456 03 00.
Fackliga kontakter Annika Andersson, ST, tel. 010-456 00 57, Martina Sterner, Saco-S, tel. 010-456 00 86, Håkan Alenius, SEKO, tel. 026-65 65 82.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast 2015-08-09 till registrator@statenssc.se eller till Statens servicecenter märkt "Avdelningschef kund och kommunikation Dnr 10445-2015/2511".

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-09
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Thomas Pålsson, Generaldirektör 0104560300 thomas.palsson@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
DROTTNINGGATAN 29
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
DROTTNINGGATAN 29
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2334095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: