Avdelningschef, kommun

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Avdelning funktionshinder är en av tre avdelningar inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Som avdelningschef ingår du i ledningsgruppen för förvaltningen.

Avdelning funktionshinder ansvarar för att utföra insatser utifrån beviljat bistånd för personer med intellektuella, psykiska eller fysiska funktionshinder i behov av särskilt stöd och service. Verksamheten regleras i lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL), socialförsäkringsbalken (SFB) och hälso- och sjukvårdslagen (HSL).

Vi fokuserar på tidiga och förebyggande insatser, hemmaplanslösningar för barn, unga och vuxna, tydliga metoder med individen i fokus samt engagerade medarbetare med rätt kompetens. Våra insatser ska alltid bygga på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

• Vidare läsning gällande avdelning funktionshinder: http://www.partille.se/Invanarservice/Funktionshinder/#sthash.SkXoLZlE.dpuf

Publiceringsdatum
2014-08-29

Arbetsuppgifter
Du leder arbetet inom avdelningen tillsammans med en ledningsgrupp bestående av 11 enhetschefer med ansvar för sammanlagt cirka 500 brukare/kunder 450 medarbetare.

Ditt ansvar blir att utifrån politiska mål och beslut samt gällande lagstiftning driva verksamhetens arbete för att uppnå de satta målen samtidigt som ekonomin ska vara i balans.

Du har ansvar för verksamhet, ekonomi och personal inom avdelningen där ditt arbete präglas av att du har brukaren/kunden och dennes behov i fokus. Detta ställer höga krav på samverkan och samarbete både inom kommunens olika verksamheter och externt med andra aktörer.

Ett fokusområde som chef är att fortsätta skapa ett positivt arbetsklimat på avdelningen samt uppmuntra samverkan såväl inom som utanför den egna avdelningen. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
I uppdraget ingår att arbeta för helheten såväl i förvaltningen såsom kommunen.

Du skall strategiskt kunna initiera, och driva förändringsarbete, vilket ställer krav på att stimulera till samverkan, lärande och kvalitet. I uppdraget ingår att omvärldsbevaka och utveckla arbetssätt tillsammans med dina enhetschefer. Du samordnar grupper, och skapar engagemang och delaktighet.

I uppdraget ingår att ibland vara föredragande för Vård- och omsorgsnämnden.

Kvalifikationer
• Vi söker en ledare som är trygg, tydlig som har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl medarbetare, brukare/närstående, kollegor som externa och interna samarbetspartners.

• Du har adekvat högskoleexamen samt flerårig erfarenhet som chef/ledare med verksamhets-, ekonomi- och personalansvar.

• Du har kunskap om de lagar och regler som i övrigt styr förvaltningens arbete. Erfarenhet inom funktionshinderområdet är meriterande och du är väl förankrad i Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.
• Du har ett starkt kund-/brukarperspektiv, där du samverkar och samarbetar utifrån både helhet och kundperspektiv.

• Ledarrollen kräver att du är tydlig, arbetar både långsiktigt och strategiskt samt målinriktat.

• Du har en förmåga att utveckla och förändra verksamheten men att samtidigt bevara och stärka det som fungerar väl.

• Du har lätt för att inhämta och bearbeta information.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi går igenom ansökningarna successivt så skicka gärna in din ansökan snarast.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-14
Ange följande referens när du ansöker: A416555
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Hägg, Förvaltningschef Vård och omsorgsförvaltningen 031-792 11 25

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 031-7921000

Företag
Partille kommun

Adress
Partille kommun
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Partille kommun
Senaste upphandlingen: Licenspartner

Jobbnummer
1979558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: