Avdelningschef IT
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Intäktfinansieringen styrs av antagna regelverk för respektive avdelning. Vi är ca 400 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Kundservice
Inom IT avdelningen arbetar 20 medarbetare i olika befattningar. IT-avdelningen ansvarar för strategiska tjänster för digital utveckling, för förvaltning och beställarkompetens av digitala tjänster, samt för drift av kommunens IT-miljö. IT-avdelningen har de senaste åren tagit fram en styrmodell för digitalisering i Varbergs kommun och ansvarar för att driva denna process.
Publiceringsdatum2016-09-01ArbetsuppgifterVi erbjuder ett stimulerande och banbrytande arbete i en organisation där initiativtagande och drivkraft uppmuntras. Du ska arbeta långsiktigt och strategiskt med att utveckla verksamheten och samtidigt bidra till att de verksamhetsmässiga målen uppnås. Du ska även vara en tydlig, inspirerande ledare med intresse för organisationsfrågor och personal.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.
• Leda, coacha och kompetensutveckla medarbetare
• Sätta mål för och utveckla verksamheten
• Kvalitetssäkra arbetssätt
• Ingå i Serviceförvaltningens ledningsgrupp
• Budgetarbete, resultat- och måluppföljning
• Bygga nya och utveckla befintliga relationer
• Kontakt med media och andra intressenter
KvalifikationerDu har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vidare krav för tjänsten är:
• Flera års ledarerfarenhet
• Erfarenhet av att leda chefer
• Erfarenhet från serviceinriktad verksamhet
• Beställarerfarenhet
• Erfarenhet från förändringsarbete
• Hög social- och samarbetsförmåga
• Affärsmässighet
• Mod
Meriterande för tjänsten är:
• Erfarenhet av Facility Management
• Erfarenhet inom IT
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du har en positiv grundinställning och att du drivs av att ha många bollar i luften. Samtidigt måste du vara strukturerad i ditt arbetssätt när du utvecklar din verksamhet och engagerar din personal. Du är en visionär som ser möjligheter i alla situationer och har en förmåga att förmedla detta till din omgivning som består av medarbetare, ledningsgrupp och framförallt Serviceförvaltningens kunder.
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A604186
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Olson, Förvaltningschef 0340-88339, 0732-32 83 39
eva.olson@varberg.seFacklig kontaktSuzanne Persson, Ledarna 0340-69 71 82
Stefan Hage, Vision 0340-69 71 47
Ulf Pellby, Akademikerförbundet SSR 070-267 80 51
FöretagVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg
KontorsadressÖstra Långgatan 24 43280 Varberg
Jobbnummer 3023312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.