Avdelningschef för sekreterarfunktionen akutkliniken

Region Kronoberg, Akutcentrum / Sjukvårdschefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Du kommer att vara chef för cirka 15 sekreterare i Växjö och två i Ljungby.
Akutsekreterarna bemannar akutmottagningen i Växjö dygnet runt, i Ljungby på dagtid. Vi arbetar länsövergripande vilket innebär att alla journalanteckningar, oavsett var besöket har varit inom länet, kan skrivas ut här. Under jourtid skriver vi journalanteckningar som är dikterade på de båda akutmottagningarna, samt vid behov till andra kliniker.
Jourtid sköter vi sjukhusens växel samt vissa larmfunktioner.
På akutvårdsavdelningen (AVA) och akutgeriatriska avdelning 13 jobbar en sekreterare varje dag som ansvarar för utskrift av dag- och slutanteckningar, skannar in omvårdnadsdokument i journalen. På avdelning 13 ansvarar man också för avdelningens telefon samt dokumenterar på de dagliga teamkonferenserna.
Två sekreterare bemannar journalenheten som bland annat hanterar loggrapporter och de spärrtjänster som beställs. De har också hand om journalbeställningar som är adresserade till Region Kronoberg och skickar dessa vidare till berörd klinik.

Publiceringsdatum
2015-03-20

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som avdelningschef blir att driva och leda verksamheten mot uppsatta verksamhetsmål och arbeta med kvalitets- och utveckingsarbete. Vi vill att du bygger upp en god arbetsplatskultur genom att forma en attraktiv arbetsplats som präglas av tydlig ledning, hög kompetens, stabilitet och utveckling. Du kommer att ha budget- och personalansvar och ingå i akutklinikens ledningsgrupp som består av verksamhetschef, avdelningschefer samt medicinsk ansvarig läkare.

Vi vill även att du går in som medicinsk sekreterare när verksamheten så kräver.

Kvalifikationer
Vi vill att du är utbildad medicinsk sekreterare och ser gärna att du har utbildning inom ledarskap.

Som person ska du vara:
• Beslutskraftig med vilja och förmåga att utöva inflytande och påverka arbetssätt och beslutsprocesser
• Lyssna på andra och ha lätt för att förstå och sätta dig in i andra människors känslor och beteende Vi vill att du har jobbat några år som medicinsk sekretare. Har du ledarerfarenhet är det meriterande.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Du får ett förordande som avdelningschef och en bottenanställning som medicinsk sekreterare inom akutcentrum. Som avdelningschef har du oreglerad arbetstid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-03
Ange följande referens när du ansöker: AKC 5/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Pettersson, verksamhetschef 0470-58 90 75
Inger Jonsson, HR-specialist 0470-58 70 57

Facklig kontakt
Linda Stierndagg, VISION 0470-58 73 89

Företag
Region Kronoberg, Akutcentrum

Adress
Region Kronoberg, Akutcentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Ingelstadsvägen 9 35188 Växjö

Jobbnummer
2213627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Akutcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum: