Avdelningschef för lokal-och serviceavdelning till myndighet i Karlskrona

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Karlskrona, Kalmar, Kristianstad, Växjö, Örkelljunga eller i hela Sverige

Vill du arbeta som avdelningschef för lokal- och serviceavdelningen på en myndighet i Karlskrona med uppdraget att främja och samordna förvaltningskultur? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga avdelningschefer. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom bland annat ekonomi- och budgetarbete samt inköps- och avtalsfrågor.

Avdelningen för Lokal- och Servicehantering, är en del av myndighetens centrala stödfunktion, fokuserar på förvaltningen av myndighetens fastigheter, inklusive fastighetsservice, lokalvård, fysiskt säkerhetsarbete och källsortering med mera. Avdelningens mål är att minska den negativa miljöpåverkan från myndighetens verksamhet och skapa en trivsam arbetsmiljö för alla anställda. Just nu söker de en erfaren och engagerad chef som kan leda avdelningen mot dessa mål

Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

I din roll som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för avdelningens personal, budget och arbetsmiljö. Avdelningen är uppdelad i två grupper: lokalvård och service/vaktmästeri. Utöver detta kommer du också arbeta med:

Planering av reparationer och underhåll tillsammans med hyresvärden
Myndighetens systematiska brandskyddsarbete
Att koordinera och driva förbättringsprojekt
Att samverkan med fastighetsnära leverantörer och aktörer inom myndigheten
Att hålla ihop processen för rumsfunktionsprogrammet (RFP) vid ombyggnationer
Efterföljande och löpande arbete utifrån arbetsmiljöronder för gemensamma lokaler
Myndighetens posthantering

Krav för tjänsten

Relevant akademisk utbildning eller annan kompetens som myndigheten bedömer likvärdig
Erfarenhet som chef med personalansvar inom fastighetsservice eller annan fastighetsnära bransch
Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete
Erfarenhet av ekonomi- och budgetarbete
Erfarenhet av inköps- och avtalsfrågor
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande krav för tjänsten

Har tidigare arbetat i statlig eller i annan offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med april/maj med 12-18 månaders uppdragslängd.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-02. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8557666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: