Avdelningschef för kommunsekretariat och arkiv

Sundbybergs Stad / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi.

Här på stadsledningskontorets avdelning kommunsekretariat och arkiv ansvarar vi för stadens ärendehanterings- och beslutsprocess. Vi ger stöd till stadens förtroendevalda och ansvarar för sekreterarskapet i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med utskott, råd och kommittéer. Projekt och utvecklingsarbete kring dokumenthantering och att arbeta i kommunal förvaltning drivs här. Stadsledningskontorets registratorsfunktion och Sundbybergs stads arkivfunktion leds också härifrån.

Som chef för kommunsekretariat och arkiv är du processägare för stadens ärendeberedningsprocess och du har ett stort ansvar när det gäller att samordna beredningen av ärenden. Du driver och styr gemensamma projekt kopplade till dokument- och ärendehantering samt utveckling inom området. I tjänsten ingår att utveckla en väl fungerande registratorsfunktion för stadsledningskontoret och utveckla arkivfrågorna i riktning mot ett digitalt arkiv. Du leder sju engagerade medarbetare och rapportering sker till stadsdirektören.

Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att leda det dagliga arbetet på avdelningen och stödja medarbetarna i deras uppdrag. En viktig del i uppdraget är att stärka kompetensen i hela organisationen kring vad det innebär att arbeta i kommunal förvaltning för att säkerställa och rättssäkra beslut och beredningsprocesser. Med gott omdöme, utvecklingsfokus och tydlighet leder du avdelningens arbete mot gemensamma mål.

Vi vill att du har en högskoleutbildning inom statskunskap, juridik, ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i rollen behövs några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom kommunstyrelseförvaltning och att du har chefs- och ledarerfarenhet från politisk styrd organisation. Det innebär att du har goda kunskaper om ärendeberedning och beslutsprocess, relevant lagstiftning inom området samt har god förståelse för samspelet politik - förvaltning. Som person är du mål- och resultatorienterad, analytisk och självständig med hög integritet. Du är mån om att skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 19 juni, 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-06-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Håkansson, Stadsdirektör anna.hakansson@sundbyberg.se 08-706 68 05
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
4181000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: