Avdelningschef, Affärsstöd Tjänster Jämtkraft

Experis Executive / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Executive i Östersund, Sundsvall, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Experis Executive erbjuder kompetensförsörjning av chefer och andra ledande befattningar på strategisk nivå. Det gör vi genom Interim Management, Conculting Service och Rekrytering. Vi agerar också rådgivare vid interna verksamhetsförändringar. Genom att kombinera vår erfarenhet från olika verksamheter med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Jämtkraft levererar el till hela landet men står stadigt förankrat i Jämtland. Jämtkraft tror på jämtländsk kraft och äkta engagemang. Uppdraget från våra ägare är att leverera energi med hög kvalitet och god service till långsiktigt låga priser.
Vi har ett 800 mil långt elnät i området. Här säljer vi utöver el även fjärrvärme och erbjuder bredbandsanslutning via Jämtkraft Stadsnät.
Vår vision är att vara en drivkraft för regionen. Vi har ett genuint intresse i att näringslivet frodas och att människor trivs och utvecklas i den här delen av landet.

Publiceringsdatum
2014-04-15

Dina arbetsuppgifter
Experis söker nu till Jämtkraft en avdelningschef för avdelningen Affärsstöd, Tjänster. Anställningen kommer att vara hos Experis och du kommer att bli uthyrd till Jämtkraft. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå till och med november månad.

Avdelningen Tjänster har till uppgift att med hög effektivitet och rätt kvalitet erbjuda interna och externa kunder ett skalbart paket av tjänster. Målsättningen är att utveckla och leverera processen från insamling av mätvärde, via bland annat avtalshantering, leverantörsbyte, avräkning, fakturering till att slutkunden har betalat.

Affärsstöd är mitt inne i ett utvecklingsskede för att bli "nordens bästa affärsstöd" vilket innebär att vi tillsammans på enheten arbetar för att förfina och utveckla den mest kostnadseffektiva kundhanteringsprocessen.

Som avdelningschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

• Leda den dagliga verksamheten, vilket inkluderar verksamhets- och resultatansvar för avdelningen.
• Leda, styra och utveckla medarbetarna med inriktning mot enhetens och avdelningens vision och mål. Stort fokus på denna punkt då detta arbete har startats och behöver slutföras. Kan eventuellt ske med stöd från extern konsult. Gruppen har ett behov av utveckling och styrning.
• Följa upp kvalitetsutfall och tillsammans med kvalitet- och utvecklingsansvarig initiera förbättringsåtgärder
• Följa upp verksamheten och rapportera till enhetschef vid avrapporteringstillfällen
• (Utföra utvecklings- och lönesamtal med medarbetarna) aktiviteter ligger inte inom denna tidsperiod.
• Planera utbildning, utveckling och rationalisering inom avdelningen
Som avdelningschef har du budgetansvar och personalansvar för 18 medarbetare i Östersund och Örebro. I gruppen finns även 6 medarbetare som är inhyrda från Manpower.

Vem är du?
Du har teoretiska kunskaper motsvarande högskolenivå.
Du har stor ledarerfarenhet och erfarenhet av att ha jobbat med grupputveckling.

• Du har goda ledaregenskaper och motiveras av att leda och coacha en grupp och har fokus på medarbetarna och att utveckla deras förmågor och kompetens
• Förmåga att förmedla och sprida engagemang och glädje - "Det ska vara roligt på jobbet"
• Utföra ett ledarskap med lyhördhet, intresse och tydlig styrning

Vad kan vi erbjuda dig?
Att arbeta som konsult hos Experis ger dig stora möjligheter att klättra i karriären. Du får möjligheten att arbeta i olika branschområden vilket gör att du bygger upp ett imponerande CV samtidigt som du skaffar dig ett brett kontaktnät.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan.
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Cecilia Romö, cecilia.romo@se.experis.com tel 060-646892

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Romö 060-646892

Företag
Experis Executive

Adress
Experis Executive
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1842295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Executive

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Executive: