Avdelningschef

Randstad AB / Administratörsjobb / Borås
2024-04-30


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-30

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är en engagerad, närvarande ledare med positiv energi, som är redo för ny utveckling i en dynamisk tjänst hos marknadsledande DB Schenker.
I rollen som avdelningschef coachar du ditt team, bestående av 18 medarbetare, mot att nå uppsatta mål och verka för en god kundupplevelse. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Som ledare är du trygg och har ett positivt förhållningssätt. Vi ser att du har en stark vilja och en god förmåga att inspirera, leda och stötta ditt team. Vi ser även att du som söker tjänsten har erfarenhet av en ledarroll samt bakgrund inom kundtjänst. Du blir en viktig del i vårt centrala team, bestående av 3 avdelningschefer och 55 medarbetare. Befattningen rapporterar direkt till Head of Customer Service Sweden & Denmark och du kommer att samarbeta med alla våra 25 distrikt inom Sverige och Danmark. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och passionerad person till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundservice upplevelse.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Här bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas efter överenskommelse så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Ansvarsområden
Ledning och coachning av medarbetare i teamet, för att säkerställa kvalitativ och kundorienterad kundservice och kontinuerligt identifiera områden med förbättringspotential.
Operativ daglig planering samt arbetsledning.
Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa enhetlig kommunikation och kundhantering.
Kompetensutveckla, entusiasmera medarbetarna och stärka sammanhållningen i teamet, genom proaktivitet, målstyrning och en hög grad av delegerat ansvar och mandat.

Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team. Gärna inom större konsumentinriktade företag.
Erfarenhet av kundservice.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska.
Relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Förmåga att stötta, inspirera och leda ett team mot uppsatta mål.
Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet från logistikbranschen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Schenker AB

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Schenker AB

Jobbnummer
8649774


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: