Avdelningsassistent till välkänd aktör inom transportindustrin - Södertälje

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Om du är administrativt lagd och trivs i en koordinerande och stöttande roll väntar en kul tjänst hos en global jätte inom fordonsindustrin. Kan det vara dig vi söker? Läs gärna vidare!

Publiceringsdatum
2024-02-26

Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi på Perido en avdelningsassistent till deras System Platform-avdelning. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds huvudkontor i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete. Du förväntas vara på plats på kontoret på måndagar och onsdagar samt åtminstone en ytterligare dag under veckan. Eftersom detta är en roll med många samarbetsytor uppskattas det dock om du är på plats fler dagar i veckan.

Arbetsuppgifter
I rollen som avdelningsassistent kommer du att ha ett betydande administrativt ansvar och agera som en nära stöttepelare för avdelningschefen i det dagliga arbetet. Genom att självständigt organisera chefens kalender, förbereda möten och liknande, håller du dig alltid steget före. Du spelar en aktiv roll i avdelningens ledningsgrupp och ansvarar för att samordna avdelningens och ledningsgruppens aktiviteter genom att hantera årsplaneringen och bokningen av möten, inklusive förberedelser och genomförande tillsammans med kollegorna i chefsgruppen. Dessutom har du en viktig samordnande funktion för övriga assistenter inom avdelningen, där ni tillsammans arbetar med förbättringsarbete och effektivisering av administrativa rutiner. Din roll innebär många kontaktytor och kräver både självständigt arbete och samarbete inom teamet, där teamwork är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång.
Dina egenskaper
Du kommer ha varierande arbetsuppgifter som avdelningsassistent och kan hantera flera parallella uppgifter samtidigt. Du trivs i en dynamisk miljö som kräver hög flexibilitet och involverar interaktion med människor inom en teknisk kontext. Du ser dig själv som en kreativ problemlösare som kan lösa situationer både på svenska och engelska utan bekymmer.
Du tar initiativ och bygger nätverk utanför din organisation, vilket är viktigt som avdelningsassistent. Vidare är du välstrukturerad och klarar av att arbeta effektivt under tidspress, med god planering och förmåga att vara proaktiv i dina förberedelser.
Slutligen, ett gott ordningssinne, hög integritet, och stark samarbetsförmåga tillsammans med en genuin vilja att leverera service är också viktiga personliga egenskaper som vi värdesätter högt.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning
Flera års erfarenhet av sekreterar-/administrativt arbete
Mycket goda kunskaper i MS Office
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Bekant med supportsystem för personal

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag mellan 2024-05-01 och 2025-09-01.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34454 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34454".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://www.perido.se

Jobbnummer
8497566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: