Avdelningsassistent/koordinator till Systembolaget

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om oss

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 30 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare - utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Och i vilken annan verksamhet kan man rädda liv och samtidigt bli expert på mat och dryck?

Avdelningen Sortiment, Inköp & Varuförsörjning ansvarar för att ta fram ett kundanpassat, hållbart och inspirerande sortiment, som med njutning utan att någon tar skada och levereras på ett hållbart sätt till våra butiker, ombud och hem. Vi vill vara en betydande spelare bakåt i leverantörskedjan - en inspiratör som påverkar utvecklingen i vår bransch mot hög kvalitet och schyssta förhållanden för såväl människor som miljö. Med vår expertkompetens bidrar vi till det mervärde som Systembolaget levererar.

Rollen

Att vara avdelningsassistent/koordinator på Systembolagets avdelning Sortiment, Inköp och Varuförsörjning innebär att klara av att hantera många saker samtidigt, ibland under tidspress.

Det här är en nyckelroll på avdelningen och i bolaget. Du arbetar nära avdelningsdirektören, men även med avdelningens ledningsgrupp. Det huvudsakliga fokuset ligger i att stötta avdelningsdirektören med hennes planering och kalender, hantering av ledningsmöten där du ingår i gruppen och att fungera som en sammanhållande länk för hela avdelningen. Dessutom har du ansvar för att driva och utveckla den administrativa planeringen och hanteringen för avdelningen, att vara länk till avdelningens externa och interna kontakter och att ansvara administrativt vad gäller kommunikation mellan oss och våra leverantörer. Du kommer successivt också själv att driva egna projekt främst kopplat till samarbetet med våra branschföreningar och leverantörer vilket innefattar bland annat leverantörsträffar och innehåll till Leverantörsportalen.

På Systembolaget finns också ett koordinatornätverk där man gemensamt stöttar varandra och fungerar som stöd och sammanhållande länk inom och utanför avdelningarna och övriga företaget. Nätverket fungerar som en expertgrupp i olika företagsgemensamma frågor.

Om dig

För att fungera i rollen behöver du ha en dokumenterad assistenterfarenhet på chefsnivå, vana av att själv driva projekt, god administrativ förmåga samt vara noggrann och metodisk i ditt tillvägagångssätt. Har du erfarenhet från FMCG och/eller dryckesbranschen så är det ett plus.



Du behöver också kunna fatta egna beslut, vara proaktiv och kunna hantera alla delar i Office-paketet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, du tycker om att skriva och har förmågan att uttrycka dig enkelt och förståeligt både skriftligt och muntligt.

Din roll är hela Systembolagets ansikte utåt så därför är du en person som är nyfiken, utåtriktad och social, du tycker om att knyta nya kontakter och att bygga relationer. För att trivas och lyckas i rollen krävs att du är prestigelös, flexibel med visst mått av envishet och att du har en mycket hög serviceanda. Självklart gillar du struktur och ligger gärna ett steg före. Är du intresserad av mat och dryck är det ett extra plus.

Om din utveckling hos oss

Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning så snart som möjligt. Sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret på Kungsträdgårdsgatan 14.

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-05-15

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "thepace19011".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
The Pace

Jobbnummer
5228462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: