Avdelningsadministratör till Lantmäteriavdelningen

Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret i Göteborg

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.


Publiceringsdatum
2019-05-23

Arbetsuppgifter
Lantmäteriavdelningen är en av kontorets sex avdelningar. Vi bidrar till vårt framtida Göteborg genom att utveckla lantmäterifrågorna i samhällsbyggnadsprocessen samtidigt som vi har en fristående roll i vår verksamhet som Sveriges största kommunal lantmäterimyndighet. Lantmäteriavdelningens ca 40 medarbetare är indelade i tre enheter. Inom två av enheterna arbetar förrättningslantmätare och inom den tredje stödenheten som inrymmer administrationen, arbetar även förrättningsassistenter, detaljplanhandläggare och detaljplaneregistrerare.

Som avdelningsadministratör för Lantmäteriavdelningen är du, tillsammans med två andra administratörer, en nyckelperson i avdelningens administrativa funktioner. Du arbetar huvudsakligen självständigt med administrativa uppgifter, så som löneadministration, fakturering och diarieföring.

Du fångar upp avdelningens behov samt jobbar efter och utvecklar effektiva administrativa rutiner. Tjänsten innebär utöver ett stöd till avdelningens förrättningslantmätare även ett nära arbete med avdelningens chefer när det gäller verksamhetsuppföljning, uttag av statistik, bokningar av tjänsteresor och utbildningsplanering samt framtagning av
beställningar och inköp. Tjänsten kan även komma att innebära administrationsuppgifter för ytterligare avdelningar. Du deltar i administrationen av förrättningsärenden genom t.ex. registrering av inkommande
förrättningshandlingar, slutförande av förrättningar, hantering av överklaganden, samt administration i samband med bildandet av samfällighetsföreningar. Inom avdelningen har du en aktiv och samordnande roll när det gäller gemensamma möten och avdelningsgemensamma aktiviteter. I arbetet ingår också att ge service till såväl allmänhet som
professionella aktörer. Detta genom att bland annat hantera kontorets gemensamma inkomna e-post och diarieföring.



Kvalifikationer
Du som söker har relevant högskoleutbildning och gärna erfarenhet av en liknande roll. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd/offentlig verksamhet samt diarieföring och hantering av allmänna handlingar ser vi som meriterande. Du är bra på att strukturera och är handlingskraftig. Du bör vara en engagerad person som har god förmåga att överblicka arbetsuppgifterna, prioritera och hålla tidplaner. Du ser vad som behöver göras för att vara till bästa tänkbara stöd till avdelningen och kontoret och du kommer med lösningsförslag. Du har service till kunden i fokus, förmåga att etablera och behålla goda relationer inom och utom avdelningen samt gillar att arbeta tillsammans med andra. Din höga kapacitet och goda inlärningsförmåga gör att du snabbt tar till dig nya saker. Vi arbetar i flera olika IT-system. Din allmänna IT-kompetens är mycket god och du har lätt för att lära dig ny programvara. Du har särskild goda kunskaper i Office-paketet, framförallt excel.

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi
dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och
rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-06
Ange följande referens när du ansöker: A881361
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Trönell 031-368 15 52

Företag
Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret

Adress
Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4814169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret: