Avdelningsadministratör till kund i Sundbyberg
Sway Sourcing Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-11-27
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du en strukturerad, självgående administratör som trivs i en bred och viktig stödroll? Här får du möjligheten att arbeta nära chefer och verksamhet inom en tekniskt avancerad och samhällsviktig organisation. Uppdraget sträcker sig över ett år och ger dig en central roll i att skapa ordning, effektivitet och kvalitet i det dagliga arbetet
Om rollen
Som Senior Administratör har du en central funktion i avdelningens arbete. Du stöttar avdelningschef samt flera sektions- och enhetschefer och fungerar som den samordnande kraften som säkerställer att allt flyter på både i kalendern, i systemen och i kommunikationen. Du arbetar självständigt och med stort ansvar och är en person som ser vad som behöver göras innan någon hunnit fråga.
ArbetsuppgifterAdministrativt stöd till chefer
Kalenderhantering, mötesbokningar och planering
Förberedelse av presentationer och mötesmaterial
Hantering av delegeringar, beslut och administrativa underlag
Uppdatering av interna informationssidor
Personaladministration
Onboarding och offboarding av medarbetare och konsulter
Beställning av utrustning, behörigheter och accesser
Hantering av semesterlistor
Stöd vid introduktionsprogram och interna aktiviteter
Ekonomi & inköp
Beställningar av material, utrustning och tjänster
Enklare rapportering i UBW
Fakturahantering och kontering
Mötes- och eventkoordinering
Planering av interna möten, workshops och konferenser
Bokning av lokaler, catering och teknik
Skapa agendor och föra protokoll
Administrativt stöd till ledningsgruppen, inklusive årshjul och uppföljning av actions
Kommunikation & dokumentation
Uppdatering av intranät och presentationsmaterial
Skriva enklare beslutsunderlag
Dokumenthantering i filstrukturer och SharePoint
Framtagning och uppdatering av rutiner
Samverkan med administratörsnätverk
Kravprofil
Vi söker dig som har:
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR eller administration.
• Omkring 5-9 års dokumenterad erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom kommunikation, ekonomi och HR.
• Gedigen erfarenhet av MS Office: Excel, Word, PowerPoint och Outlook.
• Minst 3 års erfarenhet av att dokumentera ledningsgrupps-/styrgruppsmöten eller liknande.
Meriterande
• Minst 3 års erfarenhet av administration i statlig eller kommunal verksamhet.
• Minst 1 års erfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso eller motsvarande.
Praktiska detaljer
Plats: Sundbyberg, med ca 25% distansarbete
Omfattning: Heltid 100%
Uppdragsperiod: 2 februari 2026 - 2 februari 2027 med chans till 1 års förlägning.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag - snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517)
Arbetsplats Sway Sourcing
Kontakt Adina Brokvist
adina@swaysourcing.com 0737012904 Jobbnummer 9618849