Avdelningsadministratör sökes
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som Administrativt stöd till Drifts stab hos vår uppdragsgivare kommer du att spela en central roll i att avlasta avdelningens chefer med administrativa och koordinerande uppgifter. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga processer inom staben och ledningsgruppen.
I din roll som Administrativt stöd kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:
• Stötta avdelningens chefer i planering och möteskoordinering.
• Delta vid möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation.
• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter.
• Vara sammanhållande för avdelningens månadsbrev och konferenser.
• Stötta Intranätsredaktör för drift.
• Vid behov, hjälpa till med schemaläggning av kontrollrumspersonal.
• Stötta i förvaltning av driftinstruktioner och registrering.
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen.
• Var delaktig i rekryteringsprocessen och introduktionen av nya medarbetare.
Tjänsten som Administrativt stöd är ett konsultuppdrag via Adecco med planerad start den 1 oktober och kommer pågå tills 30 september 2025
Om dig
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter, liknande de som nämns i arbetsbeskrivningen. Dessutom bör du ha minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office-program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgrupper, minst 3 års erfarenhet av administrativt stöd till chefer (Uppfylls detta krav ges 50 kr i prisavdrag på utvärderingspriset).
• Minst 3 års erfarenhet av administration och koordinering inom offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal, eller motsvarande större organisation. Minst 1 referensuppdrag ska anges i CV (Uppfylls detta krav ges 50 kr i prisavdrag på utvärderingspriset).
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är:
• Driven, självständig och engagerad.
• Bra på samarbete.
• Kommunikativ & Serviceminded.
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
• Utåtriktad och tydlig i din kommunikation.
• Ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende.
• Arbetar självständigt och målinriktat.
• Har fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
• Har förmåga att arbeta i grupp.
Säkerhetsprövning:
En säkerhetsprövning kommer genomföras, det är ett krav att säkerhetsprövningen blir godkänd för att du ska kunna påbörja tjänsten.
Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via
jesper.jenefjard@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord: Administrativt stöd, Drifts stab, Energi, Administration, Koordinering, Chefsstöd,
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43101".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
Jobbnummer 8120858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.