Avdelningen för verksamhetsstöd söker en kvalitetssamordnare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker en kvalitetssamordnare som vill arbeta med att kartlägga, utveckla och följa upp processer. Du kommer att arbeta på enheten för planering- och uppföljning på den administrativa avdelningen som kommer att byta namn till verksamhetsstöd den 1 september. Enheten ansvarar för operativ verksamhetsstyrning, löpande uppföljning, årsredovisning samt har ansvar för att driva införandet av ett integrerat ledningssystem. Du kommer att ingå i ett team med ett tiotal medarbetare, där dina idéer och din erfarenhet blir viktiga pusselbitar för det fortsatta utvecklingsarbetet.

Vi söker dig som vill

• vara stöd i framtagande av process- och rutinbeskrivningar samt samordna enheternas arbete så att dessa håller samma nivå.

• arbeta praktiskt med kvalitetsarbetet inom avdelningen.

• fungera som ett stöd vid vissa typer av utredningsarbete inom avdelningen.

• delta i enhetsöverskridande projekt.

Kvalifikationskrav

• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig- eller ekonomi inriktning.

• Erfarenhet av kvalitetsarbete.

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer.

• erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet. t ex enligt gällande ISO-standarder.

• kunskap om statlig verksamhet/statlig styrning.

Vi söker dig som är noggrann, driven och kan se helheten. Det är viktigt att du kan arbeta målinriktat, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är god förståelse för kvalitetsarbete och en förmåga att skapa engagemang. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation
Anställningen är en visstid tom 2013-12-31, heltid med placering i Stockholm på enheten för planering och uppföljning.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 2013-07-28. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-29991/2013. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2013-06-26

Kontakt
Annika Öquist

enhetschef

075- 247 35 95

Sandra Murholt Muhonen

personalspecialist

075-247 36 84

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Allmän visstidsanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1592925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: