Avancerad teknisk support inom säkerhet
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Framtiden AB
Publiceringsdatum2011-07-19Om företagetFramtiden AB är ett rekryteringsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Framtiden AB arbetar med både uthyrning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Om företagetVårt trevliga kundföretag har funnits sedan 1984 och har kontor i Sverige, Tyskland och Frankrike. Kundföretaget erbjuder och utvecklar lösningar inom informationssäkerhet och e-kommunikation. Produkterna innefattar bland annat lösningar för kryptering och elektroniska identiteter. Deras kunder är organisationer för vilka IT och Internet är nödvändigt i samband med hantering av känslig information. Kundföretaget erbjuder en bred portfölj med integrerade produkter, utvecklade utifrån 25 års erfarenhet. De sitter i mycket fina kontorslokaler med underbar utsikt över vattnet i Liljeholmen.
Du kommer att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och har kontakt med kunder över hela världen. Du arbetar med utmanande problemlösning i en händelserik miljö och det finns goda utvecklingsmöjligheter beroende på intresseområde.
ArbetsuppgifterNu söker företaget någon med ett brinnande intresse för teknik och service. Tjänsten innebär bl.a. felsökning av företagets produkter och tjänster tillsammans med kunder via mail, supportsystem och telefon. Företaget arbetar med stora och komplexa säkerhetslösningar och när problemet hamnar hos dig har det redan felsökts i ett flertal led. Du sätter bl.a. upp miljöer för att återskapa ett visst problem, felsöker och loggar felet. Du samarbetar även med utvecklare för t.ex. bugghantering. Avdelningen består idag av c:a 10 personer men tanken är att denna avdelning ska växa och utvecklas framöver.
ProfilSkallkrav:
• Du har avslutat en högskoleutbildning som gett dig breda kunskaper inom IT-säkerhet och god förståelse för programmering.
• Du är mycket serviceinriktad och drivs av att göra kunder nöjda.
• Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande krav:
• Det är meriterande om du arbetat i liknande tjänster tidigare, t.ex. som IT-konsult eller utvecklare.
Du har en djup teknisk kompetens, är problemlösande och kundfokuserad. Du är driven och är gärna med och utvecklar supportavdelningen för att hela tiden ge så bra service som möjligt till företagets kunder.
Då vi går igenom ansökningar löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Lönnborg, 0707-66 14 45
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 987766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.