AV-tekniker

Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Uppsala

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 42.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,7 miljarder kronor.



Vid Uppsala universitets IT-avdelning möter teknik gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet samt erbjuda ett gott IT-stöd till alla studenter och anställda vid universitetet.

IT-avdelningen arbetar både med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för de centrala tjänsterna. Vårt uppdrag innefattar användarsupport, systemutveckling, systemförvaltning, drift, telefoni och e-lärande. Avdelningen har drygt 100 anställda och är indelad i fyra enheter.

För mer information se http://uadm.uu.se/it

AV-teknik är ett växande område inom universitetet och nu söker vi förstärkning av en driftig AV-tekniker till spännande, varierande och utvecklande arbete med AV-teknik i konferens- och lärosals-miljö.

Publiceringsdatum
2018-11-15

Dina arbetsuppgifter
Som AV-tekniker vid enheten för Användarstöd och e-lärande ingår du i servicefunktion som ansvarar för IT-support till anställda och studenter. Det dagliga arbetet innebär huvudsakligen att fungera som tekniskt stöd och avhjälpa problem med AV- och videokonferenstekniken på campus Engelska parken inklusive Humanistiska teatern. Delar av arbetsuppgifterna arbetsleds från avdelningen för Gemensam service som ansvarar för möteservice för teatern.

I arbetet ingår att via universitetets ärendehanteringssystem dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Du hanterar frågor och ger på-plats-support på AV-teknik och videokonferens, har kontakt med leverantörer och vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet. Verksamheten som supporteras är geografiskt utspridd inom Uppsala universitet. Eftersom Humanistiska teatern används till både interna och externa event förekommer arbete på kvällar och helger regelbundet och innebär bemötande av externa besökare som hyr lokalen.

Kvalifikationskrav:

- Relevant teknisk utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att supportera AV-teknik (smartboards, styrsystem) och videokonferens
- Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten, såsom universitetslärare, studenter, administratörer, systemutvecklare och driftorganisation
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta eget ansvar och att arbeta självständigt och strukturerat i en miljö där tempot periodvis är högt och kräver insatser med kort varsel. Viktiga personliga egenskaper är att du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett lugnt och pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.

Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Kunskaper i Creston/Extron styrsystem och övervakningfunktion är meriterande.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet

Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.

Tillträde: Efter överenskommelse.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas

Anställningens omfattning: 100 %

Upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen Malin Dahlén, 018-471 62 92, malin.dahlen@uadm.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2018, UFV-PA 2018/3968

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2018/3968
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Adress
Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Box 256
75105 Uppsala

Kontorsadress
Box 256

Jobbnummer
4460888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: