Aurora Innovation söker medarbetare till Customer Support
Aurora Innovation Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aurora Innovation Aktiebolag i Uppsala Efterfrågade kvalifikationer:
• Du ska ha jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT och/eller telekombranschen.
• Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Vana av att dokumentera och erfarenhet från att arbeta med något ärendehanteringssystem.
• Kunskap om Microsoft Windows, telefoni, nätverk, Linux samt kommunikation är meriterande.
• Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav.
• Kunskaper i andra språk är meriterande.
• Du bör ha B-körkort.
Som person är du social, ansvarstagande och serviceorienterad. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att möta kunder för att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi erbjuder:
Du kommer att jobba nära trevliga och duktiga kollegor från alla våra avdelningar. Vi är ett innovativt företag med en inkluderande företagsanda. Vårt huvudkontor ligger i centrala Uppsala. Aurora Innovation utvecklar och erbjuder kommunikationsverktygen Aurora teleQ och Aurora spondi, hyllfärdiga produkter som även kan skräddarsys efter organisationers behov. Produkterna innehåller verktyg som hjälper verksamheter att ha rätt bemanning och tillgänglighet via tjänster som telefoni, chatt, e-post och svarsgrupper. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige och vi har även kunder i Finland, Norge, Holland och Spanien. Stämningen är positiv och företaget är i en spännande expansionsfas!
Vill du arbeta på ett av Sveriges ledande företag inom telekomprodukter? Är du en engagerad supportmedarbetare och problemlösare som brinner för att erbjuda bäst tänkbara service. Då är Aurora Innovation och denna tjänst något för för dig!
Om rollen:
Du ingår i Customer Relations-teamet som jobbar med allt som händer efter att en kund har köpt våra produkter och tjänster. Din roll är som medarbetare på Supportavdelningen. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av applikationssupport och användarstöd till våra kunder via telefon och mail. Supporten handlägger ärenden för 1st, 2nd och 3rd linje support, det vill säga allt från enklare användarfrågor till relativt komplexa ärenden som kräver teknisk utredning. I tjänsten kan helg och kvällsjour komma att ingå.
Du får en gedigen introduktion om vårt företag och våra produkter och får följa respektive avdelning för att förstå Aurora Innovations alla funktioner på bästa sätt. Vi på Aurora Innovation kommer att ge dig bäst tänkbara förutsättningar för att du snabbt ska komma in och lyckas i din nya roll.
Publiceringsdatum2017-04-07Om företagetAurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. Genom att erbjuda flexibla kommunikationslösningar bidrar vi till bättre kundservice och trevligare arbetsmiljö.
Företaget grundades 1996 i Uppsala, Sverige. Idag har vi en omsättning på cirka 80 miljoner. Vi har över 60 anställda som arbetar inom utveckling, sälj, marknad och kundservice på våra kontor i Sverige, Finland, Nederländerna och Spanien. Vi har cirka 2 500 molnbaserade installationer hos våra kunder runt om i Europa och arbetar aktivt med att bredda vår marknad.
Varaktighet, arbetstid
Start: Omgående eller efter överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-15
Ange följande referens när du ansöker: Support Maj 2017
FöretagAURORA INNOVATION AKTIEBOLAG
AdressAURORA INNOVATION AKTIEBOLAG
Dragarbrunnsgatan 50
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 50E
Jobbnummer 3427153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.