Atrox söker IT-tekniker till Helpdesk
Atrox Development AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Atrox söker IT-tekniker till Helpdesk" (publicerad 2017-03-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atrox Development AB i Stockholm Nu söker vi en till IT-tekniker till vår Helpdesk, Stockholm. Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik, och som har arbetat med IT-support i minst ett år.
Atrox erbjuder en komplett IT-avdelning anpassad efter små och medelstora företags behov av moderna och smarta IT-lösningar. D.v.s. vi fungerar som kundens egen interna IT-avdelning trots att vi är inhyrda som externa.
Vi har funnits sedan 2004 och är idag 13 medarbetare. Hos oss kan du se fram emot en utvecklande och spännande karriär, då vi alltid strävar efter att ligga i framkant inom ny teknik och service. Vi värdesätter långsiktighet, kvalitét och trivsel på jobbet. Vi är ett kompetent och tajt team som har roligt tillsammans. Vårt kontor ligger mitt på Medborgarplatsen, med närhet till bra kommunikationer och våra kunder.
Publiceringsdatum2016-10-25Om tjänstenSom tekniker i vår Helpdesk arbetar du med många olika kunder och många olika uppgifter samtidigt. Du har en bred roll och hjälper användare med alltifrån snabba supportfrågor till mer avancerad problemlösning. Arbetet sker primärt remote, men vi har även tekniker som åker ut till kund vid behov.
Till din hjälp kommer du att ha tillgång till duktiga och trevliga kollegor samt tekniska verktyg såsom Autotask Servicedesk, AEM etc. I Helpdesk arbetar idag 5 personer, varav en teamleader. På Atrox finns även ett team som arbetar med uppsättning av nya IT-miljöer, lösningar och utbildning. Hela företaget ser tillsammans till att kundernas IT alltid fungerar och att våra kunder är nöjda.
Vi söker dig som har arbetat med IT-support i minst ett år. Innan dess har du förmodligen läst en KY/YH- utbildning.
• Vi ser att du har god kunskap inom IT och IT-verktyg/produkter, särskilt MS Office, Windows och Windows Server.
• Du har en grundläggande förståelse för nätverk och kommunikation.
• Är social, hjälpsam och har ett stort intresse för teknik.
• Är duktig på att bygga bra kundrelationer och är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera.
• Kommunicerar bra i både tal och skrift (svenska och engelska).
• Kunskaper inom Mac, Office 365 och Active Directory är meriterande.
Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete i ett växande företag med stor teamkänsla.
Är du intresserad, vänligen skicka in din ansökan till
johan.wiman@atrox.se så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 30 november 2016.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Tekniker Helpdesk Okt 2016
Ansökan kan skickas till e-postadress:
johan.wiman@atrox.seFöretagATROX DEVELOPMENT AB
AdressATROX DEVELOPMENT AB
Medborgarplatsen 25
11872 STOCKHOLM
KontorsadressMedborgarplatsen 25
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-51 80 41 01
E-postadress:
info@atrox.se Jobbnummer 3126686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.