Atea söker svensktalande it-supporter till Servicedesken
Atea Sverige AB / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atea Sverige AB i Malmö,
Lund,
Kävlinge,
Helsingborg,
Perstorp eller i
hela Sverige Gör succé som it-supporter hos Nordens största it-infrastruktur leverantör
Servicedesken är ett viktigt inslag för företagets anställda, it-organisation och ledning. Med en Servicedeskfunktion samlar vi kontrollen av tjänster, resurser, arbetsstationer, serverhårdvara och kommunikationslinjer på ett och samma ställe. I Servicedesken hjälper vi våra kunder genom lösningar som stödjer olika affärsprocesser - vilket bidrar till arbetsflödet i helhet.
Du har nu möjligheten för att bli en del av ett professionellt team som ger service, i linje med ITIL-principerna, till ett stort nordiskt bolag.
De primära arbetsuppgifterna är
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att hjälpa våra kunder med att lösa användarnas problem via telefon, mail och fjärrstyrning. Detta kan till exempel vara på Windows-plattformar, med Citrix, Office, Outlook, Lotus Notes, etc.
Du kommer även sköta kommunikationen till Incident Manager vid större incidenter.
Dessutom hanterar du "Service Requests" (användaradministration och applikationstilldelning) - som är en del av kundens beställningsprocess.
Arbetstider är mellan 08:00-21:00, därav kvällspass varannan vecka.
Efter en introduktionskurs kommer du att bli en del av kvälls-och lördagspassen.
Om dig
• Du talar och skriver flytande svenska, och har goda kunskaper i engelska (både skrift och tal).
• Du är duktig på att kommunicera och brinner för att hjälpa andra med deras it problem.
• Du är välorienterad i flera tekniska plattformar och nyfiken på att lära något nytt.
• Du har en utbildning som it-supporter, datatekniker eller liknande -alternativt har du dokumenterad erfarenhet som it-supporter.
• Du har en god ton, och bidrar till att hålla humöret uppe i teamet.
• Du är bra på att lyssna samt konsulterar och diskuterar gärna med andra.
• Du har lätt för att ta in ny information som du använder för att understötta ditt arbete.
• Du lär dig av både framgångar och motgångar, samt söker feedback från kollegor.
• Du ska kunna behärska det danska språket, så att du kan ta del i den dagliga kommunikationen - samt kunskapsutbytandet med dina danska kollegor.
• Om du talar danska är det ett extra plus, då vi även har en dansk supportlinje.
Vi lägger lika stor vikt på dina kommunikations- som dina tekniska förmågor.
Vi är ett ambitiöst team som hela tiden är ute efter att veta mer. Därför är en viktig del av vårt arbete att dela med oss av kunskaper och dokumentation på de lösningar vi kommer fram till.
Vil du bygge Danmark med it?
For at kunne skabe en it-infrastruktur i verdensklasse, skal Atea være det naturlige valg, hvor du som medarbejder udvikler dig sammen med branchens mest kompetente og engagerede kollegaer - vi kalder det The Place To Be. Det bliver vi ikke, fordi vi er Nordens største it-leverandør, men fordi vi er begejstrede for den forskel, vi sammen kan gøre med it. Vi tilbyder høj faglig udvikling og en uformel kultur, hvor du kan arbejde selvstændigt med frie rammer og masser af albuerum. Derfor skal du have lyst til at gribe det ansvar, du får fra dag ét.
Vi håber, du vil være med?
Startdatum
Snarast.
Arbetsplats
Atea Danmarks kontor i Ballerup (Strax utanför Köpenhamn. Nära Malmparken med S-tåget).
Kontakt och ansökan
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Peter Hertz Dahlgren på tlf. +45 3078 0207
Publiceringsdatum2017-05-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagAtea Sverige AB
AdressAtea Sverige AB
Roskildevägen 1B
21147 MALMÖ
Jobbnummer 3513250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.