Assistenter vid behov

Avdelningen för fiskförvaltning, FMC / Administratörsjobb / Göteborg
2018-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistenter vid behov" (publicerad 2019-01-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avdelningen för fiskförvaltning, FMC i Göteborg

Havs- och vattenmyndigheten är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland våra 290 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi ska arbeta med kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, re­stau­rering och hållbart nyttjande av sjöar, vatt­en­drag, hav och fiskeresurserna. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt. Myndighetens vision är levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla. Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och kommer till sin rätt. Det betyder att vi välkomnar olika erfarenheter, bakgrunder och personligheter som kan föra oss och vår verksamhet framåt.

Havs- och vattenmyndighetens avdelning för fiskförvaltning ansvarar för att genomföra fiskeripolitiken. Det innebär bl. a ansvar för fiskets reglering, licenser och tillstånd, kontroll, internationellt arbete och förvaltningens löpande kunskapsbehov.

Enheten för dokumentation och övervakning är en av sex enheter på avdelningen och ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från fisket och saluföringen. Enheten är också ett center för service och support till yrkesfisket och andra aktörer i försäljningsledet samt för myndighetens landningskontrollanter och Kustbevakningen. Verksamhet bedrivs på enheten dygnet runt, alla dagar på året.



Assistenter vid behov


Publiceringsdatum
2018-07-02

Dina arbetsuppgifter
Den aktuella befattningen innebär att du medverkar i det operativa arbetet med att övervaka och säkerställa att regelverket på fiskets område följs.

Bidra till att skapa förståelse för hur rapportering från fiskare ska utföras på ett korrekt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som assistent är:

- via telefon ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket
- ge IT-support till fiskare som rapporterar sina fångster elektroniskt samt till andra aktörer i handelsledet
- svara på frågor och informera om gällande regelverk på fiskets område
- bedriva övervakning av fisket i realtid
- i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten, exempelvis delta i samordnandet av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har treårig gymnasieutbildning kompletterad med kortare eftergymnasial påbyggnad eller enstaka kurser vid högskola/universitet som vi bedömer vara relevanta för befattningen. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i förvaltningsrätt.

Våra krav på erfarenhet är följande:

- minst två års arbetslivserfarenhet, som vi bedömer relevant, varav minst ett år från arbete med telefonsupport
- erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet
- vana vid hantering av juridisk text (och tolkning av densamma)
- van it-användare
- vana av att arbeta oregelbundna tider.



Vi ser även gärna att du har erfarenhet från arbete med fisket och regelverket för fiskerikontroll.



Som person är du pedagogisk och tydlig i kommunikationen. Du ska kunna hantera avvägningen mellan att vara beslutssam och ha förståelse för den enskildes behov i myndighetsutövningen. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs det även att du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Du måste vara självgående och flexibel. Givetvis har du möjlighet att jobba dagar, kvällar och nätter.
Observera även att du arbetar heltid under sommarperioden.

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska. Det är meriterande med kunskaper i annat skandinaviskt språk. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningarna är placerade i Göteborg. Anställningarna är tidsbegränsade med start snarast t.o.m. 31 december 2019 med eventuell förlängning. Du kan komma att tas i anspråk för enstaka kortvariga anställningsperioder. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje särskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Därför kan det vara lämpligt för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel studier. Under perioden juni till augusti finns ökat behov och anställningsformen blir då allmän visstid. Eventuellt kan behovet av medarbetare öka.



För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Timanställning. Tillträde: Snarast Säsongsanställning

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/38
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viktoria Wendschlag viktoria.wendschlag@havochvatten.se

Företag
Avdelningen för fiskförvaltning, FMC

Adress
Avdelningen för fiskförvaltning, FMC
Gullbergs strandgata 15
41103 Göteborg

Kontorsadress
Gullbergs strandgata 15

Jobbnummer
4232697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avdelningen för fiskförvaltning, FMC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avdelningen för fiskförvaltning, FMC: