Assistenter till generaldirektören (GD) och avdelningschefer

Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL i Stockholm

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienr. 2012/101133

Arbetsmiljöverket har regeringens och riskdagens uppdrag att se till att arbetsmiljö - och arbetstidslagstiftningar följs samt till viss del tobakslagen och Miljöbalken när det gäller frågor om genteknik och bekämpningsmedel. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv, det vill säga både när det gäller fysisk, psykisk som social och arbetsorganisatorisk synpunkt.

Till den nybildade enheten för anskaffning och service inom avdelningen för administration och analys söker vi nu två administrativa assistenter. Enheten ansvarar för myndighetens upphandlingar av varor och tjänster, lokalförsörjning, intern kontorsservice, fysisk säkerhet samt administrativt stöd till generaldirektören och avdelningschefer. Vi finns i lokaler på Lindhagensgatan på Kungsholmen.

Vi söker mångsidiga och kunniga medarbetare som stöd åt generaldirektören och avdelningschefer.
Det handlar om kvalificerat administrativt arbete. Även viss handläggning av ärenden, projekt- och utredningsuppdrag ingår. Detta är ett jobb för dig som tycker om ordning och reda men även intellektuella utmaningar. Du är social som person och gillar att genom ditt arbete få andras arbete att fungera väl samtidigt som du med stor noggrannhet genomför dina egna arbetsuppgifter.

Ditt nya jobb 

somGD assistentinnebär ansvar för kallelser och agendor till beslutsmöten, protokoll/minnesanteckningar vid samrådsmöten. Bokning av konferenser och möten. Beställning av resor och annan reseadministration såsom reseräkningar och utlägg, avstämning mot kvitton. Ansvara för ekonomihanteringen av fakturor, kvitton samt kontering, elektronisk diarieföring av ärenden och handlingar. Telefonpassning och administration av kalendrar. Ta emot och anmäla besökare.

som assistent till avdelningschefer på de tre inspektionsavdelningarna innebär ditt nya jobb i huvudsak liknande arbetsuppgifter. Planering för avdelningsdagar, ledningsgruppsmöten, kallelser och dagordning protokoll/minnesanteckningar. Du ska dessutom fungera som backup för GD-assistent så att platsen alltid är bemannad. Under kortare frånvaro är det främst tre områden som behöver omhändertas: GD-telefon, mejlboxar och dagordningar till ledningsgruppsmöten. Under längre perioder behövs mer heltäckande assistentstöd.

Vi söker dig med 

• flerårig erfarenhet som GD-assistent, chefssekreterare eller motsvarande
• erfarenhet av självständigt arbete med administration
• gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper
• dokumenterat goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 
• goda datakunskaper och mycket stor vana vid MS-Office
• erfarenhet av elektronisk diarieföring och arbete i dokumenthanteringssystem och ekonomisystem

Meriterande

• väl förtrogen med statlig förvaltning
• akademisk examen

Publiceringsdatum
2012-09-17

Dina personliga egenskaper
• Du har en utpräglad känsla för service, du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• Du drivs av en vilja att se möjligheter till förbättringar och är lugn och stabil i stressituationer.
• Du är en kreativ och handlingskraftig problemlösare som kan fatta egna beslut och gärna kommer med egna initiativ och förslag
• Du har god förmåga att självständigt organisera och prioritera ditt arbete och fungerar lika bra i självständigt arbete som i teamwork

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans.

Om du har frågor

kan du kontakta tf enhetschef Bo Petersson, tel  010-730 92 90,

Fackliga företrädare är, Annelie Ankerman, Fackförbundet ST, och Cecilia Åqvist, SACO.
Båda dessa nås via växeln, tel: 010- 730 90 00

Välkommen med din ansökan senast den  10 oktober 2012

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL

Adress
Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL
11279 Stockholm

Jobbnummer
1341905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Anskaffning och service AL: