Assistenter

Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten i Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Migrationsverket söker personal

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige.
Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.
Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan.
Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika
möjligheter.

Till Förvaltningsprocessenhet 1 i Göteborg söker vi

Assistenter, visstidsanställning/vikariat
(diarienr 242-2012-9079)

Publiceringsdatum
2012-03-19

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bl a i att registrera och bereda ärenden, expediera handlingar, beslut och akter. I arbetet ingår även hantering av dossierer, post, fax och kopiering samt allmänna kontorsgöromål. Du har telefonkontakt både internt och externt. Vi har ett rullande schema för jourverksamheten som du kommer att ingå i. Arbetsgruppen har gemensamt ansvar för enhetens kopierings- och postrum. I övrigt ska du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktioner.

Kvalifikationer
Du bör ha utbildning på gymnasienivå samt gärna ett par års erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av ärendehantering i datormiljö. Erfarenhet av att arbeta i datasystemet WILMA är meriterande. Det är också meriterande om du har kunskap om juridisk terminologi. Då du kommer att arbeta tillsammans med andra i grupp är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Du bör dessutom vara serviceinriktad, noggrann, ordningsam och flexibel. Goda kunskaper i engelska krävs. Kunskaper inom andra språk så som t ex arabiska är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid ett professionellt förhållningssätt samt vid personlig lämplighet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning. Jämställdhets- och mångfaldsaspekten kommer att beaktas.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är en 6 månaders visstidsanställning /vikariat med möjlighet till förlängning

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-04
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten, 428 80 Kållered alternativt med e-post till
jobb.goteborg@migrationsverket.se senast den 4 april 2012.
Ange diarienummer 242-2012-9079 på din ansökan
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Ange följande referens när du ansöker: 242-2012-9079
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.goteborg@migrationsverket.se

Kontakt
För ytterligare information kontakta Enhetschef: Lars Landrö, tel. 010-48 550 65.

Facklig kontakt
ST - Matts Häggmar 010-48 577 04
SACO - Mats Holmberg 010-48 511 02

Företag
Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten

Adress
Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten
Streteredsvägen 90
42880 KÅLLERED

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-235235

Jobbnummer
1191217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Förvaltningsprocessenheten: