Assistent vid behov

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV) i Göteborg, Karlskrona, Simrishamn, Luleå eller i hela Sverige

Havs- och vattenmyndigheten är en miljömyndighet med säte i Göteborg. Bland våra 250 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi tar ansvar för att hav och sötvatten nyttjas men inte överutnyttjas. Vi utgår från ekosystemens och människans behov nu och i framtiden. Detta gör vi genom att samla kunskap, planera och fatta beslut om insatser för en bättre miljö. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt.

Myndigheten ska arbeta för levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla.

Havs- och vattenmyndighetens avdelning för Fiskförvaltning, enheten Centrum för fiskerikontroll söker en assistent vid behov.

Publiceringsdatum
2014-12-02

Arbetsuppgifter
Havs- och vattenmyndighetens avdelning för Fiskförvaltning ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska fisket följer gällande regler på fiskets område. Avdelningen ansvarar också för att de fiskekvoter Sverige tilldelats inte överskrids. Detta sker genom att vi följer det svenska fiskets rapportering, kontrollerar hur fisket bedrivs samt beslutar om fiskestopp. Enheten Centrum för fiskerikontroll är en av fem enheter på avdelningen och är ett övervaknings- och supportcenter gentemot fisket, myndighetens landningskontrollanter och Kustbevakningen.
Verksamhet bedrivs på enheten dygnet runt, alla dagar på året.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att, via telefon, ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket och ge IT-support till de fiskare som rapporterar sina fångster elektroniskt. Vidare ingår att korskontrollera uppgifter från fisket, svara på frågor och informera om gällande regelverk på fiskets område samt bedriva övervakning av fisket i realtid. Utöver detta ingår övriga arbetsuppgifter som genomförs på enheten såsom att delta i samordning av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har treårig gymnasieutbildning. För att på bästa sätt hantera arbetsuppgifterna på enheten är det meriterande om du har eftergymnasiala studier eller kurser inom samhällsvetenskap alternativt naturvetenskap. Vi ser även gärna att du har allmänjuridiska kunskaper.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom support- eller servicefunktion med direkt kundkontakt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du har kunskap om fisket och regelverket för fiskerikontroll. Eftersom våra IT-verktyg ständigt utvecklas krävs att du är en van IT-användare.

Eftersom att du har rollen som myndighetsperson är det viktigt att du är tydlig och pedagogisk i kommunikationen samt kan hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och ha förståelse för den enskildes behov. Att verksamheten bedrivs dygnet runt betyder att det inte alltid finns någon att fråga vilket ställer krav på att du kan arbeta självständigt och har problemlösningsförmåga. Arbetstempot kan periodvis vara högt och informationsflödet intensivt, t.ex. avseende ändringar i och tolkningar av regelverk samt uppdateringar av rutiner och instruktioner. Med anledning av detta är det oerhört viktigt att du är strukturerad och noggrann.
Vidare behöver du vara flexibel, kunna hantera många frågor samtidigt och vara motiverad att sätta dig in i arbetet för att uppnå våra mål. Det förutsätts att du kan arbeta dagar, kvällar och nätter och du ska ha vana av att arbeta oregelbundna arbetstider.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du måste kunna flytande svenska i tal och skrift samt kunna tala och skriva engelska. Det är även meriterande om du har kunskaper i ett annat skandinaviskt språk.

ÖVRIGT
Anställningarna är placerade i Göteborg. Anställningarna är tidsbegränsade med start omgående t.o.m. 31 december 2015 där du kan komma att tas i anspråk för enstaka kortvariga anställningsperioder. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje särskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Därför kan det vara lämpligt för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel studier.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.

För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Timavlönad. Schema. Dag, kväll, natt, årets alla dagar. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 3844-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Alexandersson, tf. enhetschef 010-698 61 18

Facklig kontakt
Stig Thörnqvist, fackförbundet ST inom HaV 010-698 60 00
Malin Aarsrud, Saco-föreningen 010-698 60 00

Företag
Havs- och vattenmyndigheten (HaV)

Adress
Havs- och vattenmyndigheten (HaV)
Box 11930
40439 Göteborg

Kontorsadress
Gullbergs Strandgata 15 40439 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2086998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Havs- och vattenmyndigheten (HaV)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV):