Assistent välkomnas till utvecklande administrativ tjänst!

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet i Göteborg

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.




Publiceringsdatum
2017-10-11

Om företaget
Administrativ personal såsom medicinska sekreterare och Heromarapportörer inom verksamhetsområdet Medicin, Geriatrik, Akutmottagningen, Område 2, Östra sjukhuset arbetar i arbetslag efter sektionsindelning och är organiserade i en egen administrativ enhet.

Vi är 43 medarbetare. Den administrativa enhetens uppdrag är att ge god administrativ service av hög kvalitet och vår verksamhet är i ständig förändring.

Inom Medcin, Geriatrik och Akutmottagning/Östra har vi centraliserat Heromarapportörsfunktionen för hela verksamhetsområdet. Det innebär att du kommer att arbeta i ett team tillsammans med flera Heromarapportörer där ni samarbetar kring olika problemlösningar men ändå har ett eget ansvarsområde.

Vill du arbeta i ett positivt arbetsklimat med bra samarbete hälsar vi dig välkommen till oss!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta som Heromarapportör för vårdpersonal och läkare med följande arbetsuppgifter:

• Fastställa och avslå frånvaro och ledighet på delegation av chef.
• Bevakning av frånvaro och anställningstid.
• Registrering av partiell frånvaro.
• Planera och avluta schema.
• Justera registreringar i Kom och Gå.
• Vid anställningsslut avsluta saldo och schema.
• Registrera timanställningar.
• Registrering av jourtid och uträkning av jourersättning.
• Rådgivning i Självservice.
• Inför lönekörning justera felaktigheter
• Bevakning av rätt verksamhetsunderlag
• Kontering vid delade ansvarsställe.
• Rådgivning till chefer.

Om dig som söker

Du som söker har godkänd gymnasieutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket och goda datorkunskaper. Vidare har du Avtalskunskap (AB, lokala avtal, arbetstidsmodeller), kunskap om Heroma RH samt god organisatorisk förmåga.

Du har vana vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också förmåga att arbeta i team. Stor vikt vid att du är noggrann, gott bemötande, förmåga att skapa förtroendefulla relationer samt service- och ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
50 - 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6911
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Jeanette Hagman 031- 343 40 74

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Kontorsadress
HR-servicecenter, Torggatan 1 A

Jobbnummer
3745136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, MGAÖ, Administrativ enhet: