Assistent Traffic avdelningen Scandinavian Steel AB

Scandinavian Steel AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandinavian Steel AB i Stockholm

Till kontoret i Stockholm söker vi nu en medarbetare till vår Traffic/logistik avdelning.
Du kommer att ingå i ett ungt, affärsfokuserat team och arbeta i ljusa, fräscha lokaler centralt vid Stureplan i Stockholm. Initialt kommer denna tjänst att vara som assistent till våra traffic
medarbetare med förhoppningen att du inom kort tar eget material ansvar.

Dina arbetsuppgifter blir bl.a. att skriva kontrakt, fakturera, boka transporter och tjänster i samband med förflyttning av material, assistera våra traders i korrespondens med kunder/leverantörer, attestering av inkommande leverantörs- och lagerfakturor samt vara insatt i lagerpositioner mm.

Önskade kvalifikationer

Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav samt goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vi arbetar främst i affärssystemet Navision och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Nav eller liknande affärssystem. Även kunskaper i tullproceduren och Intrastat är meriterande.
Krav: Gymnasiekompetens + minst 2 års arbetslivserfarenhet.

Du behöver ha goda IT kunskaper, ordningssinne samt förmåga att arbeta strukturerat. Vidare ser vi att du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och prioritera i ditt arbete.

Arbetet är självständigt samtidigt som det kräver en god samarbets- och kommunikationsförmåga med kollegor och andra yrkesprofessioner och
vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Önskade kvalifikationer

Vi söker dig som är en noggrann och strukturerad person med en stark förmåga att organisera och prioritera i ditt arbete. Då rollen som traffic assistent innebär många kontaktytor, både internt och externt, bör du tycka om att bygga relationer och se värdet av att ge god service.

Du är en självgående person som har lätt för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du lägger stor vikt vid att ge ett professionellt intryck och skaffar dig snabbt en överblick över vad som behöver göras.
Vi vill att du har ett stort intresse för logistik och är en riktig problemlösare
Du bör trivas med att arbeta i högt tempo och ha lätt för att samarbeta med andra.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med service och kundbemötande är detta meriterande.

Som person är du serviceinriktad, positiv, ödmjuk, noggrann och ordningsam. Du är utåtriktad och trygg i dig själv. Vidare är du snabb och effektiv i ditt arbete samt har en vilja att lära och utvecklas med företaget.

Scandinavian Steel AB skall inom gjuteri- och stålverksindustrin uppfattas som en kompetent, långsiktigt pålitlig och flexibel tillhandahållare av legeringsämnen och råmaterial för tillverkning av stål och gjutgods. Kommunikationsvägarna är korta och den öppna kontorsmiljön gynnar ett ständigt informationsutbyte. Scandinavian Steel AB arbetar i sin verksamhet med kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001 samt miljöledningssystem enligt ISO 14001.

Hemsida: www.scandinaviansteel.se
Vi tar enbart emot ansökningar via email som skickas till:
sahlen@scandinaviansteel.se

Varaktighet, arbetstid
Månadslön enligt ök.

Publiceringsdatum
2017-05-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-29

Företag
Scandinavian Steel AB

Adress
Scandinavian Steel AB
Birger Jarlsgatan 15
11145 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 15

Jobbnummer
3527495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandinavian Steel AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandinavian Steel AB: